پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۴ساعت گذشته: بستری ۲۳۰بیمار کرونایی در مازندران/ مرگ ۱۶نفر

شبانه روز گذشته با شناسایی۲۳۰بیمار با تشخیص احتمالی کووید۱۹ در مازندران، شمار بستری شدگان این بیماری در مراکز درمانی هم اکنون به ۱۲۶۹تن رسید.

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: بر اساس اعلام روسای دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، از دیروز تا کنون ۲۳۰بیمار مبتلا به کوویید۱۹ بر اساس معیار‌های تشخیص احتمالی شناسایی شدند که با احتساب آن شمار بستری شدگان این بیماری در مراکز درمانی استان هم اکنون به هزار و ۲۶۹تن رسید.
در حال حاضر ۲۵۶بیمار مبتلا به بیماری کرونا به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی مازندران بستری هستند.
همچنین در ۲۴ساعت گذشته ۲۳۰بیمار مبتلا به کووید۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند.
سخنگوی وزارت بهداشت ودرمان هم در سفر به مازندران از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری مردم انتقاد کرد و گفت: میزان ماسک زدن مردم اکنون در کشور به ۸۶درصد رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ساعت گذشته ۲۲۷بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۱۹۸نفر ترخیص شدند.
دکتر سیدعباس موسوی افزود: اکنون هزار و ۷۶بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند.
او گفت: ۲۱۸بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۵نفر ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به روند رو به رشد بیماری کرونا در استان گفت: وضعیت چهار شهر استان از نظر شیوع کرونا قرمز بوده و سه شهر نیز در آستانه قرمز شدن هستند.
دکتر موسوی افزود: به دلیل بالابودن تردد بین شهرستان‌های استان، شهرستانهای دیگر مانند قائمشهر، نکا و فریدونکنار در حال قرمز شدن است.
دانشگاه علوم پزشکی بابل: شناسایی ۴۰بیمار کرونایی جدید
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۴۰بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در ۴بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۳۲بیمار نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.دکتر سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۱۹۳نفر اعلام کرد و افزود: ۳۸بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

او با بیان اینکه ۱نفر ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند گفت: میزان استفاده مردم از ماسک در شهرستان بابل بطور میانگین ۶۶درصد، در شهر بابل ۸۳درصد، روستا‌ها ۴۸درصد و حاشیه شهر ۶۶درصد است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.