پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۲ پارک جنگلی مازندران آماده استقبال از مسافران

معاون اداره جنگل‌کاری و پارک‌های اداره‌کل منابع طبیعی مازندران ـ ساری از آمادگی ۲۲ پارک جنگلی استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی مازندران ـ ساری، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده مساحت کل پارک‌های جنگلی استان را ۵ هزار و ۸۲۵ هکتار اعلام کرد و گفت: از این میان ۱۵ پارک دارای مجری فعال هستند.

 

وی اظهار کرد: از میان پارک‌های فاقد مجری دو پارک دارای طرح مصوب و آماده واگذاری و پنج مورد در حال طی مراحل تصویب بوده و به‌زودی برابر مقررات ماده سه قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع واگذار می‌شود.

 

معاون اداره جنگل‌کاری و پارک‌های اداره‌کل منابع طبیعی مازندران ـ ساری یادآور شد: پارک­‌های جنگلی استان به سه دسته، پارک‌­های جنگلی طبیعی، پارک‌­های طبیعت و پارک‌­های دست ­کاشت تقسیم می‌شوند.

 

اسماعیل‌زاده کارکرد‌های پارک‌های جنگلی را اشتغال با سرمایه­‌گذاری اندک، تأمین نیازهای اجتماعی و جنبه‌های زیست‌محیطی عنوان کرد و بیان داشت: از اثرات غیرمستقیم وجود پارک‌ها می‌توان به تولید مستمر و پایدار‌، حفظ گونه‌های ذخیره‌­گاهی، حفظ رویشگاه‌های جنگلی‌، حفظ ساختار طبیعی توده‌ها‌، حفاظت از زنجیره‌های اکوسیستم در سطوح ملی و اعتلای شناخت مردم نسبت به مواهب خدادادی اشاره کرد.

 

وی در پایان گفت: براساس مطالعات و بررسی‌های وزارت مسکن و شهرسازی سرانه قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین هفت تا ۱۲ مترمربع برای هر نفر است که در مقایسه با شاخص تعیین شده از سوی محیط‌زیست سازمان ملل متحد (۲۰ تا ۲۵ مترمربع برای هر نفر)، رقم کمتری است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.