پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰ هزار کارگر ساختمانی مازندران در انتظار بیمه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سید هادی ساداتی روز پنجشنبه در نشست شورای مدیران مازندران با موضوع اشتغال که در شهرستان نکا برگزار شد، افزود: تاکنون پنج هزار نفر از این افراد هم از پوشش بیمه ای برخوردار شدند.

وی از ساخت و سازهای بدون ضابطه و غیرقانون در روستاها به عنوان یکی از مشکلات پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی یاد کرد و از دهیاران خواست تا با ورود به این بخش ف افراد را برای دریافت پروانه ساختمانی از تامین اجتماعی برای بیمه کارگرانی که در این ساختمان ها مشغول فعالیت هستند، سوق دهند.
رییس کانون انجمن صنفی کارگران مازندران همچنین در این نشست از آنچه که به کارگیری اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز در کارگاههای استان نامید انتقاد کرد و خواستار ورود دستگاههای ذیربط به این بخش شد.

وی گفت: دستکم در ۲۰ درصد از کارگاه‌های حاشیه شهرهای استان که خارج از دید بازرسان قرار دارند، اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز به کار گرفته می شوند.
ساداتی از مرغداری ها و دامداری ها به عنوان بخشی از این کارگاههای حاشیه ای نام برد و افزود: این کارگاهها با به کارگیری اتباع غیرمجاز در بیکاری مردم اثر گذار هستند.

پرداخت ماهانه ۱۲ میلیارد تومان بیمه بیکاری در مازندران

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران هم در این نشست با اشاره به جمعیت ۱۳۷ هزار نفری بازنشسته و مستمری بگیر در مازندران، گفت: در کنار این افراد بازنشسته و مستمری بگیر ۱۱ هزار بیکار در مازندران داریم که از بیمه بیکاری استفاده و ماهانه ۱۲ میلیارد تومان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

سید علی اصغر محمودی افزود: ۹۰ درصد منابع مالی تامین اجتماعی از حق بیمه افراد است که در سال های اخیر و امروزه از هر پنج نفری که حق بیمه پرداخت می کنند؛ یک نفر بازنشسته می شود و با کاهش منابع در این بخش روبرو هستیم.

وی بیان داشت: ۵۸ درصد مازندرانی ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و در این راستا معوقات بسیاری از سوی شرکت ها، کارخانجات و کارفرمایان وجود دارد و ۶۰۰ میلیارد تومان طلب در مازندران داریم و نیازمند عنایت ویژه کارفرمایان برای پرداخت بدهی های معوقه به تامین اجتماعی هستیم.

۷۳۳۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.