پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۸ هزار مازندرانی صاحب مسکن ملی می‌شوند

0

دولت تدبیر و امید طرح مسکن ملی را زمستان سال گذشته مطرح کرد و از شهریور ماه امسال هم اجرای آن با ثبت نام از متقاضیان در کرمان کلید خورد.در این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد واجد شرایط ساخته شود که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اجرای طرح مسکن ملی از آبان ماه امسال با ثبت نام از متقاضیان در ۱۰ استان دیگر حالت جدی به خود گرفت.

سیدمحمد نظری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۲۳ شهر مازندران اراضی شناسایی شد که با شروع ثبت نام به متقاضیان معرفی می شود.
وی افزود که ساخت این واحدهای مسکونی در اختیار انبوه سازان قرار داده می شود و تسهیلات اولیه نیز برای این واحدهای مسکونی مطابق با مصوبه هیات دولت به متقاضیان واجد شرایط تعلق می گیرد.

نظری گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط از نیمه دوم آذر ماه سال جاری شروع می شود و سامانه مورد وثوق نیز برای ثبت نام به متقاضیان بز.دی اعلام خواهد شد.
شرایط اولیه برای متقاضیان مسکن ملی 
سایت طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی ۸ شرط را برای متقاضیان این نوع مسکن اعلام کرده است که یکی از آنها این است که متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.زنان سرپرست خانوار به شرط داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند متقاضی شوند.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی مانند چک برگشتی و تسهیلات معوقه ، تامین تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی هم از دیگر شروط متقاضی شدن در طرح ملی مسکن است.

همچنین بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین سال ۸۴ بوده باشند و همچنین از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

افرادی که قصد دارند از شهر خاصی متقاضی مسکن ملی شوند، بدانند که باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.