پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۶۰ مسیر و مقصد گردشگری در مازندران معرفی شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه پیش ازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ایجاد ۱۳۴ اسکله و تعیین ۱۶۰ روستای مسیر و مقصد، اجرای این طرح از اقدامات خوب بیان کرد وبا اشاره به ظرفیت‌های خوب و مهم استان در حوزه گردشگری دریایی و آبی افزود: ۱۰۹ آب‌بندان جهت ایجاد تأسیسات سرگرمی، تفریحی و گردشگری تعیین‌شده است.

وی ادامه داد: در راستای توجه و اهمیت حوزه آموزش در مسیر رشد و تعالی صنعت مهم گردشگری، ۶۰ دوره آموزشی توانمندسازی نیروی انسانی برای بیش از هزار و ۹۰۰ نفر برگزارشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: برند سازی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی، موضوع مهمی برای رونق تولید و فروش آثار فاخر هنرمندان است که با ثبت ۱۷ برند در ۱۰ رشته، اقدامات مهمی در یک‌ساله عمر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

وی در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های مهم باز زنده سازی رشته‌های صنایع‌دستی است که با پیگیری و راه‌اندازی دوخانه صنایع‌دستی در شهرستان‌های ساری و آمل با محوریت سفال و چوب و همچنین راه‌اندازی کارگاه تخصصی لاک تراشی، این موضوع در فاز نخست، محقق شد.

فرزانه به مرمت و تجهیز ۸۲ بنا، موزه و بافت تاریخی بر اساس ضوابط فنی و تخصصی اشاره کرد و افزود: در یک‌ساله تأسیس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۲ موزه خصوصی در مازندران تأسیس‌شده است و ۴۶ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

وی با اشاره به ۲۲۷ پروژه در حال ساخت با حجم سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد ریال، ادامه داد: «شرح خدمات سند توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان به استناد طرح آمایش سرزمین مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: با همراهی خوب نهادهای انتظامی، قضائی، مردم و بسیج، نیروی‌های یگان حفاظت بیش از ۳۱ هزار مورد بازدید از آثار تاریخی انجام دادند و ۲۹۹ متجاوز به عرصه‌های تاریخی و فرهنگی را دستگیر کردند.

کد خبر 5000857
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.