پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۵ موکب مازندران در اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می‌کنند

0

محمد حسن اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس ابلاغیه کشوری خدماتدهی روزانه به ۲۸ هزار زائر وظیفه موکب های استان مازندران است اما با توجه به تمهیدات اندیشیده شده قادر به ارائه خدمات روزانه به ۵۰ هزار زائر هستیم . 

وی ادامه داد : فعالان در این موکب ها موظفند سه وعده غذایی مورد نیاز زائران را آماده و توزیع بکنند تا زائران اربعین حسینی که پای پیاده به این مراسم می روند از نظر تغذیه ای با دغدغه ای مواجه نباشند . 

 مسئول ستاد عتبات عالیات استان مازندران گفت که علاوه بر ارائه خدمات رفاهی ، با حضور یک تیم درمانی شامل پزشک و مسئول تزریقات در هر موکب ، خدمات لازم درمانی در این زمینه نیز به زائران ارائه می شود.

وی زمان استقرار تجهیزات و امکانات موکب های مازندران در خاک عراق را ۱۵ روز مانده به زمان اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: براساس دستورالعمل کشوری موکب های مازندران در سه راه کوت ۸۰ کیلومتری خاک عراق و مرز مهران و موکب مختص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در سامرا مستقر می شود . 

به گفته اصغری تمامی موکب های استان مازندران دارای مجوز هستند و استعلام های لازم از ستاد عتبات عالیات کشور و وزارت کشور برای فعالیت آنها گرفته شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد . 

وی گفت : علاوه بر این تعداد موکب ، احتمال دارد مسئول هر موکب برای خدمات رسانی بیشتر و مطلوب تر شعبه ای از موکب خود را راه اندازی که زیر نظر آنها فعالیت کند که این مساله منافاتی با اصل کار آنها ندارد .

انتقال تجهیزات موکب ها از طریق گمرک مازندران

  مسئول ساماندهی موکب های استان مازندران همچنین از برنامه ریزی برای انجام کار گمرکی تجهیزات و امکانات موکب ها در خودِ استان خبر داد و افزود : با توجه به وقت گیر بودن انجام کارهای گمرکی در مرز با هماهنگی های صورت گرفته این مراحل اداری کنترل و ثبت بار از طریق گمرک مازندران و در استان انجام و بعد آن انتقال بار انجام می شود .

وی تعداد خادمینی را که قرار است در این ایام در موکب های مازندران فعالیت کنند حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت : تاکنون خط خروجی در نظر گرفته شده برای موکب های مازندران مهران مشخص شد که در صورت انجام هماهنگی های لازم احتمال دارد محور قصر شیرین نیز به این خط خروجی اضافه شود . 

پارسال ۱۰ موکب استان مازندران در اربعین حسینی خدماتدهی به زائران را انجام دادند و سهمیه آنان پذیرایی از ۲۲ هزار زایر بود.

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.