پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳ آبان مظهر جنایت آمریکا است

0

آیت الله علی معلمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۱۳ آبان در تقویم روز شمار جمهوری اسلامی ایران روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، عنوان کرد: روز ۱۳ آبان مظهر جنایت آمریکا در حوادث مختلف ایران است.

امام جمعه قائمشهر در این خصوص اظهار کرد در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، عوامل استکبار جهانی امام راحل را از ایران تبعید کردند و این فقیه بزرگ را از جامعه دینی جدا ساختند و مردم را از ارتباط و تماس نزدیک با این مرجع عالیقدر محروم ساختند، در ۱۳ آبان سال ۵۶ هم دانشجویان و دانش آموزانی که برای ابراز تنفر از سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران در مقابل دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند به دستور مأموران مسلح، مورد حمله قرار گرفتند و تعدادی هم به شهادت رسیدند و همچنین در ۱۳ آبان سال ۵۸ لانه جاسوسی آمریکا توسط تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد.

معلمی حوادث فوق را موجب ماندگاری روز ۱۳ آبان دانست و افزود: ملت ایران در برابر استکبار مقاومت کردند و با ابراز تنفر و انزجار از آن، در سایه مکتب اهل بیت، به فضل الهی پیروز شدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم ایران با فضیلت و بیداری در مقابل هجمه‌های همه جانبه دشمن ایستادگی کردند، گفت: امیدواریم خدای رحمان بر بصیرت و استقامت این ملت بیفزاید و گرفتاری و مشکلات را از جامعه دینی دور گرداند.

کد خبر 5062046
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.