پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳۵۰ مترمکعب در ثانیه کمبود آب شرب در مازندران وجود دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه اکنون ۷۰۰۰ میلیارد ریال طرح‌های آبرسانی در استان در سال اجرا است، گفت: حدود ۱۳۵۰ مترمکعب در ثانیه کمبود آب شرب مازندران وجود دارد.

بهزاد برارزاده روز پنجشنبه در همایش خیرین آبرسان ضمن تقدیر از حمایت ویژه خیرین، با بیان اینکه در حال حاضر آب شرب مردم استان از ۷۴۱ حلقه چاه (برابر با ۸۶ درصد) تامین می شود که به صورت جدی در معرض خطر سختی آب ناشی از منگنز و آهن قرار دارد، گفت: جنگ با آهن و منگنز آب شرب مازندران بسیار جدی است و رفتن به سمت تامین آب شرب از آب‌های سطحی باید با کمک اعتبار ملی و مجمع خیرین آبرسان عملیاتی شود.

برارزاده با تاکید بر این که چاه های آب شرب مازندران با حفر بی‌رویه چاه‌های‌های نیمه عمیق کشاورزی در معرض کاهش دبی آب و مسایل بهداشتی مواجه است، تصریح کرد: امروز در تامین آب شرب از چاه‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با ذکر این نکته که اکنون فقط ۱۴ درصد آب شرب مازندران از آب سطحی و مابقی از این چاه‌ها تامین می شود، ادامه داد: حدود ۱۳۵۰ متر مکعب در ثانیه کمبود آب شرب مازندران وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اظهار به اینکه مازندران میزبان هموطنان از همه نقاط کشور است و این استان باید کلان شهر ملی تلقی شود، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، ۳۸۴ هزار مترمکعب کمبود مخزن آب شرب در استان وجود دارد.

برارزاده با بیان اینکه اکنون ۷۰۰۰ میلیارد ریال طرح‌های آبرسانی در استان در سال اجرا است، گفت: امروز مشارکت مجمع خیرین آبرسان استان در اجرای طرح‌های استان چشمگیر شده است. مجموعه آب و فاضلاب کشور همواره همراه با مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران تصریح کرد: آبرسانی به ۱۲۷ روستای مازندران در حال اجرا است و تفاهم نامه آبرسانی به ۴۴۸ روستا شامل هزار و۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری یک بنیاد خیریه امضا شد.

وی از تعهد مشارکت در اجرای ۱۹ هزار متر مکعب ایجاد مخزن آب و اصلاح ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی خیرین آبرسان مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، مجمع خیرین آبرسان مازندران از سال ۱۴۰۱ کار خود را با هدف ضرورت هم افزایی در استفاده از ظرفیت خیرین جهت ارتقای سلامت و دسترسی مردم به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار به آب شرب بهداشتی آغاز کرده است. ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در شهرستان سیمرغ، حفر چاه و لوله‌گذاری شبکه آبرسانی در چالوس، هبه ۱۰۰ قطعه زمین در سطح استان، کمک‌های نقدی خیرین در شهرهای ساری، نور و سیمرغ توسط خیران در مازندران در حال انجام است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.