پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳۰ هزار خط تلفن ثابت در مازندران بلااستفاده است

0

رسول علی اصغرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که سابقه بلااستفاده بودن هر یک از این خطوط تلفنی بین ۱۴ تا ۶۰ ماه است و بدهی آنها هم عمدتا مربوط به هزینه آبونمان است.

وی علت احتمالی بلااستفاده ماندن این تلفن ها را تعدد خطوط تلفن در اختیار برخی مشترکان خانگی و تجاری، نقل مکان مشترک و عدم انتقال خطوط تلفن به دیگری، عدم پرداخت هزینه تلفن از سوی مستاجر و دلایل دیگری از این دست برشمرد.

اصغرپور بدهی این شماره تلفن ها را هم ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیر شرکت مخابرات مازندران گفت: بر اساس مجوزی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سال گذشته صادر کرد و دستورالعمل مخابرات کشور، تلفن های بلااستفاده در صورت پرداخت بدهی به مالکانشان برمی گردد و در غیر این صورت به مشترکانی واگذار خواهد شد که در نوبت دریافت تلفن ثابت قرار دارند.

وی توضیح داد: در برخی مناطق مازندران متقاضیانی هستند که به دلیل محدودیت خطوط تلفن در منطقه مجبور به استفاده از خطوط تلفن پی سی ام شده اند، در صورتی که با تعیین تکلیف تلفن های ثابت بلااستفاده می توان این تلفن ها را به مشترکان واگذار کرد.

شرکت مخابرات در نقاط پر تراکم با هر زوج سیم ظرفیت بیشتری از خطوط تلفن ثابت را منتقل می کند به این صورت که در سمت مشترک یک دستگاه پی سی ام PCM خطوط را به صورت مجزا به مشترکان می رساند. به عبارتی در این وضعیت چند خط با یک سیم تلفن منتقل می شود و در نهایت قبل از رسیدن به مشترک با پی سی ام جدا می شود.

یکی از مشکلات استفاده از خطوط پی سی ام این است که به دلیل کیفیت بد، عدم امکان استفاده از ظرفیت آزاد سیم، عدم امکان انتقال همزمان دیتا و صدا، امکان برقراری سرویس هایی نظیر اینترنت پهنا باند یا ای دی اس ال ADSL برای این خطوط وجود ندارد.

مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.