پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۲ سال مردم چهاردانگه مشكل دفن زباله را تحمل مي‌كنند/مسؤوليت كار به عهده وزارت كشور و جهاد كشاورزي

0

پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، مهدي عبوري شهردار ساري در سخنان خود ضمن عرض شادباش به مناسبت سالروز ميلاد امير مومنان علي (ع) و روز پدر به ساحت قدسي امام خميني (ره) ابراز ارادت كرد و با دعا براي سلامت و طول عمر مقام معظم رهبري گفت: از همه شما مردم به ويژه شما دختران و پسران شهرم بخاطر پذيرفتن دعوت خادمان خود در شهرداري و شوراي اسلامي شهر و حضور در اين جشن باشكوه تقدير و تشكرمي كنم.

شهردار ساري با طرح اين پرسش كه چرا خادمان شما مردم در شهرداري و شوراي اسلامي شهراز عنوان عملگرايي استفاده مي كنند ، چرا عملگرايي بايد در دستور كار قرار گيرد، اظهار كرد: بارها مقام معظم رهبري فرمودند وظيفه اصلي كه بر دوش مديران است ايجاد اميدآفريني است.

 وي با اشاره به اينكه عملگرايي با استمرارانجام پروژه‌هاي عمراني، خدماتي، فرهنگي و اجتماعي به دست مي‌آيد، افزود: بعضي‌ها فكر مي‌كنند اين اميدآفريني با جلسات، سخنراني، همايش‌هاي بيهوده به سرانجام مي‌رسد اما به نظر بنده اينطور نيست ، اميدآفريني يعني كار، تلاش و پي گيري  اجراي مستمر پروژه‌ها عمراني.

 شهردار ساري اضافه كرد: اگر اتفاقات ۵ ساله مديريت شهري مرور شود خواهيم ديد بودجه شهرداري ساري از سال ۹۱ كه ۷۹ ميليارد تومان بود در سال جاري به حدود ۶۰۰ ميليارد تومان رسيد.

 اين مسؤول با بيان اينكه اين ارتقا بودجه شهرداري يعني همان حماسه اقتصادي كه مقام معظم رهبري مورد نظرقرار داده است، گفت: اين افزايش ۷۵۰ درصدي بودجه فشارتحميلي  به مردم نسيت بلكه گرفتن حق و حقوق مردمي از دستگاه‌هاي اجرايي است كه تاكنون آن را پرداخت نكرده بودند.

عبوري با اشاره به اينكه قريب به هزار ميليارد تومان براي اجراي پروژه هاي شهري قرار داد بسته شد و شما آثار آن را مي‌بينيد، افزود:

در بحث آب گرفتگي‌ها شما بايد ببنيد، نمي‌خواهم از كوچه و پس كوچه‌هاي چمران، اتحاد، لساني و ۲۲ بهمن صحبت كنم مي‌خواهم از خيابان بلوار آزادي كه در مقابل همين عمارت شهرداري قرار دارد و آب جمع مي شد ، صحبت كنم. بلوار فرح‌آباد با كوچكترين بارندگي دچار آبگرفتگي مي‌شد و مشكلات زيادي پيش مي‌آمد.

 شهردار ساري با بيان اينكه از خيابان پيروزي، سلمان فارسي يا ۱۸ دي بگويم كه از آب گرفتكي در امان نبود، از كجاي اين شهربگويم كه در زمان بارندگي ،از آبگرفتگي در امان بود.

 اين مسؤول خاطرنشان كرد: اجراي قريب به ۴۰ كيلومتر كانال آب‌هاي سطحي با قرار داد ۱۵۰ ميليارد تومان مي‌خواهد معضلات اين بخش از شهر را بر طرف كند.

 عبوري با بيان اينكه پرسنل شهرداري براي رفع آبگرفتگي شهر ساري در حال جهاد هستند، افزود: در بخش آسفالت طرح بتن‌ريزي در سال ۶۶ و ۶۷ از دستور كار شهرداري خارج شد يعني بعد از ۲۸ سال شهرداري به اين خيابان‌ها سرزده است.

 وي به وجود خيابان‌هاي خاكي در شهر ساري اشاره كرد و ادامه داد: كيلومترها پياده‌رو سازي در خيابان‌هاي اصلي و فرعي صورت گرفت هر چند برخي مشكلات وجود دارد كه پرسنل فني براي جلب رضايت شهروندان بايد به رفع آن بپردازند.

 شهردار ساري معضلات ترافيكي را بخش ديگري از مشكلات مردم ساري در مركز مازندران دانست و گفت: شهرداري با نظارت عاليه شوراي اسلامي شهر ساري براي اين موضوع اقدامات چشمگيري انجام داد كه با احداث خيابان‌هاي جديد، روگذر، زير گذر، ميادين و دوربرگردان‌هاي جديد اقدام به رفع اين مشكل در مركز مازندران شد.

 اين مسؤول با بيان اين مطلب كه خاطرتان مي باشد ، شهروندان  در خيابان امير مازندراني و كمربندي چگونه در ترافيك قرار مي‌گرفتند، تصريح كرد: بازگشايي ۳۰ متري خيابان شهيدان شمشيربند، ميان‌گذر شمالي بعد از ۴۰ سال، ميدان شهدا، ميان‌گذر فرهنگ به طالقاني از مواردي است كه در كاهش ترافيك تاثير داشت.

 عبوري، به اتفاق موثر فاز اول ۳۰ متري مهيار به اندرخورا اشاره كرد و ادامه داد: مردم به عينه مي‌بينند و لمس مي‌كنند كه تعريض خيابان‌هاي پرتردد، مذهبي و تاريخي چگونه به درستي انجام شده است.

وي با اشاره به اينكه ترافيك پل ذغال‌چال تا پايان پل تجن ساعت‌ها به طول مي‌انجاميد با افتتاح پل سردار نوري اين معضل كاهش يافت، گفت: يادمان است در ترافيك بلوار كشاورز و كمربندي جنوي چگونه در ترافيك مي‌مانديم و با ساخت پل شهيدان رضايي  طي زمان ۱۲۰ روز، اين معضل حل شد.

 شهردار ساري با بيان اينكه با احداث جهادي زيرگذر در ميدان فرح آباد، آبگرفتگي و معضل ترافيكي حل شد، افزود: بالا رفتن سطح مطالبات ساروي ها از شهرداري سبب شد تا طرح‌هاي عمراني به صورت جهادي اجرا شود.

 اين مسؤول ادامه داد: تا كي بايد در مركز شهر ساري راهبند وجود داشته باشد با احداث زيرگذر اتحاد و پل گردن اين راهبند جمع مي‌شود و مردم طعم آسايش را مي‌چشند.

 عبوري با اشاره به اينكه در ايام ماههاي مبارك رجب و شعبان زير گذرهايي با نام شهيد كمالي در منطقه زغال چال و هولا مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد، بيان كرد: همين احداث دوربرگردان‌ها به زعم برخي‌ها كاربزرگي نيست اما شما مردم شهر كه دقيقه‌ها پشت ترافيك مي‌مانديد بايد شهادت دهيد.

 وي با بيان اينكه مردم ساري در خيابان‌ها منتسب به پيوندي، توكل و ميرزا زماني در پشت ترافيك قرار داشتند با ايجاد دوربرگردان داراب واصلاح هندسي ميدان شهيد فلاح اين ترافيك كاهش يافت، خاطرنشان كرد: براي من رضايت مردم مهم است .

 شهردار ساري با اعلام اينكه در دو ماه آينده در بلوار كشاورز و امام رضا (ع) دوربرگردان استاندارد براي روان سازي معضل ترافيك ايجاد مي‌شود.

 اين مسؤول به سبزه ميداني كه متعلق به قبل از انقلاب بود اشاره كرد و افزود: پارك مرحوم دامادي به دوران دفاع مقدس بر مي‌گردد واما  در اين مدت ۵ ساله عملكرد تيم مديريت شهري ، ۱۵ پارك احداث شد .

 عبوري به احداث پارك مادر در شمال شهر و پارك اتحاد در جنوب شهر ساري اشاره كرد و گفت: بوستان ولايت در قلب شهر قرار است كه در ايام شادي ماه شعبان آب و جارو شود و ميزبان شما مردم غيور باشد.

وي با بيان اينكه در اجراي فعاليت‌هاي عمراني پارك چشم‌نواز ملل در حاشيه روخانه تجن در كنار همه پارك‌هاي بزرگ با عزم مردم ساخته شد، تصريح كرد: بايد نويد پارك ويژه بانوان در كشور را به بانوان شهرم بدهم كه همكاران ما در شهرداري در حال تجهيز اين پارك هستند كه خدمات كامل اجتماعي و تفريحي به بانوان ارائه مي‌دهد.

 شهردار ساري با اعلام اينكه مي خواهم از جراحي در قلب شهر با شما شهروندان سخن بگويم، بيان كرد: روزهاي اول ورود به شهرداري حتما يادتان هست تعريض محوطه امام زاده يحيي و بعد از آن عقب‌نشيني ميدان علامه ابن شهر آشوب ساروي كه اكنون در حال تبديل شدن به نگين و نمادي در ساري است.

 اين مسؤول با بيان اينكه احداث ميدان كارگر درتقاطع شهبند و امير مازندراني در ۱۱ ارديبهشت روز جهاني كارگر توسط كارگران اين شهر افتتاح مي‌شود، اظهار كرد: همه اينها بخشي از فعاليت‌هاي جريان بزرگ عملگرايي است كه مبتني بر اقدام و عمل فرموده مقام معظم رهبري است.

 عبوري با تاكيد براينكه مردم ساري با مشكل و معضل بيكاري مواجه هستند، افزود: دغدغه مقام معظم رهبري بيكاري جوانان است و اين تا در “عملگرايي تا پيشرفت “يعني توليد و اشتغال مورد نظر ايشان.

 وي با اشاره به اينكه مازندران بيشترين فارغ‌التحصيلان بيكار كشور را دارد، تصريح كرد: ما براي قصه پر غصه بيكاري در ساري برنامه داريم و مي‌توانيم اين معضل را با توسعه گردشگري حل كنيم.

 شهردار ساري از نهاونديان و وزير ارشاد درخواست كرد تا سلام گرم مردم مركز مازندران را به رئيس جمهور برسانند وبيان داشت: حل معضل اشتغال در كشور و مازندران توسعه گردشگري است كه لازم است اين استان به عنوان قطب گردشگري اعلام شود.

 اين مسؤول به احداث فاز دوم پارك ملل به مساحت يك هزار هكتار در سال جاري و احداث پارك جنگلي سكوتپه به وسعت يك هزار و ۲۰۰ هكتار اشاره كرد .

 وي آنگاه با طرح اين پرسش كه بسياري مي گويند تپش يعني چه گفت: تپش يعني تلاش براي ساماندهي زباله هاي شهر و طرح بزرگ تفكيك زباله از مبدا چرا كه جز از اين طريق نمي توان معضل بزرگ زباله را برطرف ساخت هرچند كه تلاش مي كنيم بزودي پروژه احداث نيروگاه زباله سوزبه بهره برداري برسد اما از مردم عزيز دعوت مي كنم به اين پويش بزرگ بپيونديد

 شهردار ساري با بيان اينكه مردم در ۲۹ ارديبهشت ماه به پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند و به ۱۰ نفر راي مي‌دهند، خاطرنشان كرد: راي براي يك نفر به عنوان رئيس جمهور و ۹ نفر براي اعضاي شوراي اسلامي شهر ساري است. اجازه ندهيم كسي از نام عبوري ،جريان عملگرايي و مهر و صفاي مردم سوء استفاده كند.

 اين مسؤول ادامه داد: هرچه راي و نظر مردم باشد براي من و امثال من محترم است البته اجازه ندهيد به افرادي كه تنها به قصد انتقام‌گيري و به دست آوردن عمارت شهرداري  ونه منافع و مصالح مردم به انتخابات پيش‌رو چشم دوخته اند، فضا داده شود.

 عبوري با تاكيد بر اينكه بايد به افرادي كه طرح و برنامه براي پيشرفت شهر ساري دارند راي داده شود، اظهار كرد: تفكيك پسماند شهر و كاهش توليد زباله يعني برگشتن پول مردم براي توسعه، عمراني و آباداني اين شهر است.

 وي افزود: ميلياردها تومان پول مردم به اشتباه به خاطر مسير طولاني مركز دفن زباله در چهاردانگه و عدم تفكيك آن هزينه مي‌شود.

شهردار ساري با بيان اينكه نيروگاه زباله سوز امسال قرار است به بهره‌ برداري برسد، گفت: قريب به ۱۲ سال مردم چهاردانگه مشكل دفن زباله را تحمل مي‌كنند مسؤوليت اين كار به عهده وزارت كشور و جهاد كشاورزي است .

 اين مسؤول خاطرنشان كرد: كسي به جز شما اهالي شهر نمي‌تواند آينده شهر را رقم بزند، سرنوشت ما در دستان خودمان است، بياييم سالم بي‌انديشيم، درست عمل كنيم و فارغ از قوم و قبيله اي انديشيدن  به فكر پيشرفت شهر باشيم.

 عبوري با بيان اينكه در روزهاي آينده كانكس‌هايي براي تحويل پسماند در سطح شهر قرار مي گيرد، گفت: مردم در اين رابطه همكاري لازم را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.