پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۱ منطقه نمونه گردشگری مازندران دارای طرح جامع است

0

ایسنا/مازندران مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۱۱ منطقه از مجموع ۱۲۲ منطقه نمونه گردشگری استان دارای طرح جامع گردشگری است.

سیف‌الله فرزانه در نشست سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری در مازندران که عصر دیروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با اشاره به تصویب و شناسایی ۱۲۲ منطقه نمونه گردشگری در استان اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۷ منطقه دارای مطالعات امکان سنجی و ۱۱ منطقه نیز دارای طرح جامع است.

وی تصریح کرد: همچنین ۳۲ منطقه نمونه گردشگری طرح و کتابچه مصوب و تفصیلی دارد و ۴۸ منطقه در عرصه‌های جنگلی، ۳۲ منطقه در عرصه‌های ساحلی، ۴۲ منطقه کوهستانی و ییلاقی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: کل سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری از اعتبارات ملی و استانی از سال ۸۴ تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال بود و میزان کل سرمایه‌گذاری در روساخت گردشگری از سوی سرمایه گذاری خصوصی و نیمه دولتی ۲۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

فرزانه خاطرنشان کرد: میزان کل سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری در دو سال اخیر هزار و  ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری چالش‌ها و مشکلات زیادی دارند، افزود: واگذار نشدن زمین‌های متعلق به سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به بخش خصوصی از جمله چالش‌ها محسوب می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اهمیت بررسی موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در این مناطق یادآور شد: در نشست سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری مازندران، فرآیند واگذاری، چگونگی احداث بنا، توجیه اقتصادی طرح‌ها، تسهیلات بانکی و بحث زیرساخت‌ها بررسی می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.