پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۱۶ وقف جدید در مازندران ثبت شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری صبح سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خان طومان و مدافع حرم به مناسبت هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف در واقع تداوم حرکت شهدا و مجاهدان است.

وی با اظهار اینکه کسانی که وقف مال و جان در راه خداوند کرده‌اند، ارزشمند است، شمار موقوفات استان را بیش از ۱۴ هزار فقره بیان کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ وقف همه باید تلاش کنند.

وی وقف را ضامن گسترش عدالت و مساوات دانست و گفت: ترویج فرهنگ وقف و موقوفات مشکلات جامعه را حل می‌کند زیرا وقف بزرگترین ثمره برای ایجاد مساوات و همدلی است.

حجت الاسلام حیدری با اظهار اینکه کسی که مال خود را در عسر و یسر برای مردم به ودیعه می‌گذارد، دارای ایمان خالص است، ادامه داد: بیشترین نیات وقف در استان برای عزاداری سیدالشهدا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در سال جاری ۱۱۶ وقف جدید در استان داشتیم که نسبت ۵۷ وقف سال قبل دو برابر شده است، افزود: یک واقف در استان ۷۰ میلیارد تومان از اموال خود را وقف کرده است.

وی با اظهار اینکه وقف جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، یادآور شد: وقف مبازه با اختلافات طبقاتی و پیوندی با سرچشمه حیات است و امور دنیوی را رنگ بقا و جاودانگی می‌دهد.

محمد چراغی واقف مازندرانی نیز در این نشست وقف را حفاظی برای استمرار اموال ذکر کرد و به ساخت خانه و مرکزی برای کودکان بدسرپرست و بی سرپرست اشاره کرد و گفت: همچنین درآمد مرکز تفریحی و رستوران برای سالمندان وایتام صرف می‌شود.

کد خبر 5047019
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.