پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران انجام شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو پیش ازظهر یکشنبه در جلسه با مجمع نمایندگان مازندران با اظهار اینکه صنعت استان مازندران نوپا است، افزود: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته ۳۳۷ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان گفت: در حوزه اشتغال ۸۳ هزار و ۷۲۸ نفر در بخش صنعت مشغول کار هستند.

قوانلو با اشاره به وجود ۲۵۷ پروانه بهره برداری معدن در استان گفت: واحدهای تولیدی دارای بیش زا ۵۰ نفر اشتغال در استان پایین است و در حال حاضر ۱۸۰ واحد در این بخش فعالیت دارد.

رئیس سازمان صمت مازندران با اظهار اینکه در تعداد واحدهای صنعتی رتبه هشتم کشور را دارا هستیم، گفت: از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه چهاردهم کشور را دارا هستیم و متوسط زمان صدور مجوزهای صدور صنعتی در کشور ۱۱ روز اما اکنون در مازندران ۲.۵ روز است.

وی با اظهار اینکه جواز تأسیس به صورت ساعتی در استان صادر می‌شود، گفت: این مسئله سبب رغبت در حوزه صنعتی استان شده است.

رئیس سازمان صمت مازندران ادامه داد: صدور جواز و پروانه تأسیس صنفی در کشور ۴۵ روز است و امسال هدفگذاری شده تا در استان به زیر ۲۰ روز برسد.

وی تعداد واحدهای صنعتی را دو هزار و ۵۹۷ واحد اعلام کرد و گفت: ۳۰ درصد میانگین واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل هستند.

کد خبر 5039748
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.