پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰ تغییر کاربری غیرمجاز در چهاردانگه قلع و قمع شد

0

مدیر جهاد کشاورزی ساری از اجرای ۱۰ حکم قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای عالیکلا، کنیم، لالا، وری و شهر کیاسر از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری قلع و قمع شد.

وی افزود: ۹ مورد در راستای ماده سه و یک مورد در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شامل ساختمان و بنای نیمه کاره با حضور کارشناسان اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده دادستان و عوامل انتظامی و امنیتی این شهرستان قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: با قلع و قمع این ساخت وسازها، دو هزار و ۲۴۰ مترمربع اراضی مرغوب کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

علوی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و بصورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

وی هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی در قالب ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی را تغییر کاربری دانست و گفت: در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.