پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک سوم اعتبارات ارزی به ستاد مقابله با کرونا تخصیص یافته است

0

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران درحاشیه یادواره شهید فریدونکنار درباره تخصیص یک میلیارد یورو اعتبار برای ستاد کرونا اظهار داشت: تاکنون یک سوم این اعتبار داده شده است، هرچند مسئله از سمت دولت نیست بلکه از سوی بانک مرکزی است که بحث تزریق نقدینگی و رشد پایه پولی را مطرح کرده‌اند.

وی با عنوان اینکه پیگیری‌هایی از سوی مجلس در دست اقدام است تا مشکل بین وزارت بهداشت، دولت و بانک مرکزی را در این زمینه حل کند، ادامه داد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای برگزار شده که دارای نتایج خوبی بوده است و باید صبرکرد تا منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت بخشی از مطالبات را نتوانسته تأمین کند و مشکلاتی برای نیروی انسانی و پرسنل ایجاد شده است، درباره لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ستاد کرونا، ستادی تام الاختیار است و می‌تواند جریمه و مجازات و یا برخوردهای شدیدتر وضع کند و مصوبات ستاد کرونا در حکم ابلاغیه مقام معظم رهبری است.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: اگر جایی ضعف در عملکرد هست ستاد کرونا باید پاسخ دهد که چرا برخورد قاطع را درپیش نگرفته است.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف با انسجام مدیریتی و فرماندهی مناسب و تمهیدات عاقلانه‌ای که بین جان مردم و کسب و کار مردم انجام دادند این بیماری را بهتر کنترل نمودند، ادامه داد: اقتصاد، معیشت و زندگی مردم باید برقرار بماند زیرا کرونا یک امر زودگذر نیست و اگر تهیه واکسن کرونا به جایی نرسد همچنان درگیر کرونا هستیم.

این نماینده مجلس با اظهار اینکه ستاد کرونا باید بین حفظ زندگی مردم و رعایت پروتکل‌ها و استانداردها تعادل برقرار کند، افزود: به نظر می‌رسد ضعف در فرماندهی وجود دارد.

وی با بیان اینکه منطقه مازندران در بهداشت و درمان مشکلات جدی دارد اظهار امیدواری کرد تا این مسائل هرچه زودتر برطرف شود.

کد خبر 5043074
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.