به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از تابناک مازندران، اگر این روزها سری به خیابانهای شهر ساری بزنید در و دیوارهای این شهر پر شده است از بنرهایی رنگارنگ با مضمون تبریک و درون مایه تملق نسبت به مدیران جدید یا با سابقه، شخصیتها، افراد گمنام و افراد تازه به دوران رسیده که اغلب از سوی گروه ها، احزاب و مجموعه های قدرت طلب، سهم خواه، تازه به دوران رسیده و یا نفوذطلب با هزینه هایی مشکوک تهیه و نصب شدهاند.
اگرچه این پیام های بنری در روزهای گذشته به اوج خود رسیده است اما تصور اینکه تملقهای خیابانی و بنرهای چند متری تنها به این دولت یا این مجلس مربوط است نمیتواند مبتنی بر واقعیت باشد، چنانکه یکی انتقاداتی که همواره توسط برخی منتقدان بر دولت قبلی وجود داشت استفاده دولت نهم و دهم وجود داشت استفاده از روشهای پوپولیستی در امور اجتماعی و سیاسی توسط نزدیکان مسئولان بود اما حال متولیان دولت اعتدال را چه می شود که چشم بر این اقدامات نزدیکان احتمالی یا انسانهای خود بزرگ بین بسته اند.
شورای شهر ساری خود یکی از این مراکز تبریک ها و تمجیدها است که هرچند اندکی در هفته های گذشته رو به تعادل گذاشته اند اما فراموش نمی شود به عنوان نمونه برخی اعضای این شورا که با ژستهای متفکرانه در بنرهای چند ده تایی و آنچنانی شماره تلفن روابط عمومی های نیمه تعطیل خود را اعلام می کردند یا برخی اقدامات شهرداری ساری که اندکی رایحه مشابه داشت.
اما این روزها انتصاب حسین زادگان به سمت ده سال قبل خود دستمایه تولید بنرهای عجیب و غریب شده است، گویی برخی برنامه ثابتی برای تبریک گفتن به مدیران در سطح شهر دارند و از این راه منافعی را برای خود پیش بینی میکنند تا با ایجاد راه نفوذ در دستگاه های دچار تغییرات شده، رانتهایی را در پروژه ها یا پیمانکاریها یا امتیازها و عدم برخورد با تخلفات برای خود باز کنند…. که این آغازی بر مسیر فساد است.
امام هادی علیه السلام به کسی که در ستایش از ایشان افراط کرده بود فرمودند: از این کار خودداری کن که تملق بسیار، بدگمانی به بار آورد و اگر برادر مؤمنت مورد اعتماد تو واقع شد، از تملق او دست بردار و حسن نیت نشان ده
.
“قال لبعض- و قد أکثر من إفراط الثّناء علیه-: أَقْبِلْ عَلَى شَأْنِکَ فَإِنَّ کَثْرَهَ الْمَلَقِ یَهْجُمُ عَلَى الظِّنَّهِ وَ إِذَا حَلَلْتَ مِنْ أَخِیکَ فِی مَحَلِّ الثِّقَهِ فَاعْدِلْ عَنِ الْمَلَقِ إِلَى حُسْنِ النِّیَّهِ.“
اغلب این بنر ها توسط یک نفر اما به نام مجموعه ها در تعداد ده تایی و بیشتر منتشر میشود که سیاست های خاص را در نظر دارد اما برخی اوقات دو فروشگاه بزرگ لوازم خانگی با هم رقابت کاذب دارند و از فرصت تغییر یک مدیر استانی یا شهرستانی برای روکم کنی رقیب و ذینفوذ جلوه دادن خود استفاده میکند،رقابتی که از اعتبار چند ده ساله یک مدیر با شرافت سوء استفاده کرده است…
در حالی که زودتر از اینها انتظار میرفت تا احمد حسین زادگان به عنوان یک مدیر باسابقه موضعی متناسب با این اقدامات بگیرد تا از همان ابتدا با ارسال نامه ای به شهرداری ضمن دستور جمع آوری بنرهای متعلق به انتصاب خود ابتدا دست رد به این افراد بزند و در ادامه سنتی نادرست را که آبشخور آن اعتبارات غیرشفاف است را برای همه مدیران دولتی یا غیردولتی برچیند. اما امروز این موضع گیری از وی شنیده شده است، باشد که موجب ریشه کنی این اقدامات شود.