پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک‌دهه وعده افتتاح کارخانه‌های زباله‌سوز مازندران| افتتاح کامل یا افتتاحی برای ماندگاری نام!

وعده بهره‌برداری از کارخانه زباله‌سوز در مازندران وارد دهمین سال متوالی شده و درست در روزهای منتهی به زمان بهره‌برداری با اما و اگرهای به همراه است.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: پروژه کارخانه زباله‌سوز نوشهر در سال۹۰ کلنگ‌زنی شده است، روی کاغذ قرار بود این مجموعه در مدت کوتاه دو ساله به بهره‌برداری برسد مثل بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان مازندران مثل بیمارستان ماهفروجک ساری و غیره…

حدود ۶ سال بعد خبر افتتاح و بهره‌برداری زباله‌سوز نوشهر تند و تند توسط علی نبیان معاون عمرانی سابق دو استاندار مازندران رسانه‌ای می‌شد، به نظر می‌رسد که نبیان رکورددار مصاحبه در ارتباط با خبر افتتاح کارخانه زباله‌سوز نوشهر باشد.

در همه رسانه‌های معتبر و شناسنامه‌دار استان خبر مصاحبه افتتاح کارخانه زباله‌سوز به نقل از علی نبیان در دسترس قرار دارد، پروژه کارخانه زباله‌سوز نوشهر از سال ۹۶ به بعد روی کاغذ قرار است افتتاح شود اما هربار با اما و اگرهای به همراه است.

کمبود اعتبار مهم‌ترین بهانه برای تکمیل این پروژه ذکر شده است، البته قهر چینی‌ها، افزایش قیمت دلار و حتی در آخرین بهانه بحث کرونا هم به کمک بهانه‌تراشی برای عدم بهره‌برداری این کارخانه زباله‌سوز در مازندران آمده است.

این روزها حجم بازدیدها از روند کارخانه زباله‌سوز در نوشهر افزایش یافته است، استاندار مازندران که کمتر تلاش داشت که در این بازدیدها عکس یادگاری بگیرد در سفر اخیری که به غرب مازندران داشته عکس یادگاری از بازدیدهای خودش ثبت کرده و خبر افتتاح قطعی این پروژه را نیز به نام خودش ثبت کرده است.

احمد حسین‌زادگان در حاشیه این پروژه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تمام تلاش این است که اگر موضوعی جدی‌ پیش نیاید تا پایان آذرماه با حضور رئیس جمهور این نیروگاه به صورت کامل افتتاح شود.

او ادامه داد: بحث خرید تضمینی برق تولیدی این پروژه هم مطرح است که پیگیری‌های صورت گرفته و با وجود برخی نکات؛ به‌دنبال تحقق آن هستیم لیکن این موضوع ارتباطی به افتتاح پروژه ندارد و اعتقاد ما این است که هر یک روز زودتر نیروگاه زباله‌سوز نوشهر افتتاح شود منافع مردم را در پی دارد.

حسین‌زادگان به مکانی که محل دپوی چندین ساله زباله شهرستان نوشهر است اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در این زمینه هم وجود دارد که مستقیما مرتبط با اصل پروژه نیست. در فرایند فعالیت نیروگاه، از حجم دپو کاسته می‌شود و موضوع شیرابه آن نیز به عنوان یک پروژه مجزا در کنارش قرار می‌گیرد.

استاندار مازندران یادآوری کرد که شیرابه این نیروگاه تحت کنترل است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند؛ گرچه تولید شیرابه دارد اما خروجی ندارد.

حسین‌زادگان با تأکید بر اینکه کارخانه‌های زباله‌سوز نوشهر و ساری هیچ گونه محدودیت اعتباری ندارد و هر میزان اعتبار که برای تکمیل پروژه نیاز باشد، تأمین می‌شود، ادامه داد: دولت تاکنون در این موضوع به هر تعهدی که داده عمل کرده است.

استاندار مازندران با اشاره به این که یک زمانی در مازندران به دنبال این بودیم که اثبات کنیم موضوع پسماند در استان مهم است و نیاز به توجه دارد، گفت: در چندماه اخیر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کارخانه‌ها دریافت کردیم. مجلس حمایت لازم را انجام و دولت نیز کارخانه‌های زباله‌سوز استان‌های شمالی را در اولویت قرار داده است.

استاندار مازندران گفت: دولت مصمم است پروژه‌های حوزه پسماند مازندران را که پیشرفت فیزیکی دارند، به اتمام برساند.

به گزارش فارس، در مصاحبه استاندار مازندران با رسانه‌ها ابهاماتی وجود دارد که انتظار است شفاف‌سازی مناسبی انجام شود.

استاندار مازندران اعلام کرده که اگر موضوعی جدیدی پیش نیاید پروژه افتتاح می‌شود،قرار است چه موضوع جدیدی پیش بیاید وقتی که اعتبار پروژه تامین شده است؟

بحث تولید و خرید  خرید تضمینی برق یکی از کارکردهای اصلی این پروژه بوده است که اتفاقی در روند ساخت این پروژه ایجاد شده که بحث تولید برق و خرید آن درست در روزهای بهره‌برداری این پروژه با اما و اگر مواجه شده است؟

درست است که افتتاح این پروژه منافع مردم و محیط زیست را به همراه دارد اما دست‌کم انتظار مردم این است که پس از یک دهه صبوری در ارتباط با افتتاح کارخانه زباله‌سوز یک بسته کامل و بر اساس استانداردهای روز تحویل مردم شود و نباید به بهانه سند خوردن پروژه در دوره مدیریتی خویش، بخواهیم پروژه نیمه‌کاره و بدون رعایت همه جوانب زیست محیطی را تحویل مردم دهیم و در نهایت هم مردم را منت کنیم که ما کارخانه زباله‌سوز را برای شما افتتاح کردیم./ فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.