پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یست و چهارم مهر سالروز سفر مقام معظم رهبري به چهاردانگه

بیست چهارم مهر 1374 از روزهای به یاد ماندنی مردم شریف بخش چهاردانگه می باشد.

0

 

اینجا (روستای اروست) چه فرقی با تهران دارد؟

« فرمایشات مقام معظم رهبری » هنگام بازدید از این روستا. ( 24 مهر 1374 )

 

بیست چهارم مهر 1374 از روزهای به یاد ماندنی مردم شریف بخش چهاردانگه می باشد. روزی که بر خلاف انتظار مردم خورشید انقلاب ، رهبر معظم انقلاب اسلامی پای در این بخش محروم گذاشت و با قدم مبارک خود مردم خسته از رنج محرومیت را جانی دوباره بخشید. بخش محرومی که به علت تبعیض ها ی ناروا در فقر مانده بود و حتی مسئولین دست چندم هم رنج سفر به منطقه ای که بزرگترین بخش استان مازندران و نزدیک ترین جا به مرکز استان را به خود نمی داند. مردم منطقه هیچ گاه تصور چنین رورزی را نمی کردند.

 

rahbar

 

اما آن رهبر فرزانه که حب محرومین را را در دل داشت در منطقه حضور پیدا کرد تا غم سالها محرومیت و عقب مانده نگه داشتند مردم شریف منطقه بزداید تا بارقه ی نور امید در جان خسته دمیده شود.

 

آری آن مقتدای مردم در دور افتاده ترین روستای بخش چهاردانگه در بین مردم شهید پرور روستای اروست حضور پیدا نمودند  تا مرحم درد طولانی مدت مردم محروم منطقه باشند و تا هم به مسئولین ثابت نمایند این مردم محروم  و دور افتاده ولی نعمت ما هستند.

 

بخشی که تا آن روز از حداقل امکانات محروم بود. وقتی معظم له در منطقه حضور پیدا نمود و وضع منطقه و مردم را چنین دیدند موجب تاثر شدید ایشان شد.

 

امروز نیز با گذشت 18 سال از آن روز به یاد ماندنی  هنوز منطقه مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین استان می باشد و چندین سال زباله شهر ساری به بخش چهاردانگه منتقل می شود علاوه بر خطرافتادن  سلامتی مردم موجب رنج روانی مردم شریف و ولایت مدار بخش شده است مگر منطقه زباله دادن شهر ساری می باشد که زباله باید به اینجا انتقال یابد.

 

جاده ی غیر استاندارد و خطرناک منطقه که یکی از جاده های ترانزیتی استان می باشد جان صد ها نفر را گرفته است و روزی نیست شاهد چندین تصادف در این جاده نباشیم . کامیون های حمل زباله با خالی کردن شیرابه ی خود در مسیر جاده که علاوه بر متعفن کردن مسیر زیبای منطقه باعث سرسری شدن جاده شده و اندک بارانی جاده را به قتلگاه تبدیل می نماید.

 

حضور رهبر انقلاب در روستای اروست و استقبال مردم از معظم‌له

اهالی‌ روستای‌ محروم‌ «اروست‌« از توابع‌ بخش‌ چهاردانگه‌ در استان‌ مازندران‌، پيش‌ از ظهر امروز پذيرای‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بودند و آنچه‌ از عشق‌ و محبت‌ به‌ ولايت‌ داشتند در استقبال‌ از معظم‌له‌ نثار مقدم‌ حضرتش‌ كردند. روستاييان‌ چندين‌ راس‌ گاو و گوسفند را در پيش‌ پای‌ رهبرشان‌ قربانی‌ كردند و با پخش‌ نقل‌ و شيرينی‌، و سردادن‌ شعار «صل‌ علی‌ محمد بوی‌ خمينی‌ آمد»از حلاوت‌ ديدار با مقتدايشان‌ كام‌ شيرين‌ برگرفتند.

 

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ديدار از اين‌ روستای‌ 150 خانواری‌ را با حضور در تنها مدرسه‌ ابتدايی‌ و راهنمايی‌ آن‌ آغاز كردند تا تأكيدی‌ بر اهميت‌ درس‌ و مدرسه‌ برای‌ روستاييان‌ باشد. رهبر انقلاب‌ به‌ كلاسهای‌ درس‌ روستا رفتند، با كودكان‌ روستايی‌ با صميميتی‌ پدرانه‌ گفت‌وگو كردند و دست‌ محبت‌ خود را به‌ سرو رويشان‌ كشيدند. معظم‌له‌ همچنين‌ مستقيما از زبان‌ مدير و معلمان‌ بسيجی‌ اين‌ مدرسه‌ با كاستيها و كمبودهای‌ آن‌ آشنا شدند و به‌ مسؤولان‌ عالی‌‌رتبه‌ای‌ كه‌ همراهشان‌ بودند دستور كار بيشتر برای‌ مردم‌ اين‌ روستا را دادند.

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سپس‌ در خانه‌ يكی‌ از شهدای‌ روستای‌ «اروست‌» به‌ ديدار پدران‌ و مادران‌ پنج‌ شهيد اين‌ روستا رفتند تا با سپردن‌ گوش‌ جان‌ به‌ سخنان‌ صميمانه‌ و صفابخش‌، آنان‌ را نيز تعظيم‌ و تكريم‌ كنند.

 

روستاييان‌ شهيد داده‌ به‌ رهبرشان‌ صميمانه‌ گفتند كه‌ بچه‌های‌ ما جان‌ خود را در راه‌ دفاع‌ از ميهن‌ اسلامی‌ و برای‌ برافراشته‌ ماندن‌ پرچم‌ حكومت‌ حق‌ اسلامی‌ فدا كرده‌اند و رهبر انقلاب‌ نيز آلامشان‌ را با اين‌ سخن‌ تسكين‌ دادند كه‌ شما به‌ عنوان‌ خانواده‌ شهدا نور ديده‌ ما هستيد و به‌ گردن‌ اين‌ كشور حق‌ داريد زيرا جوانانی‌ را تربيت‌ كرديد كه‌ جان‌ خود را برای‌ حراست‌ از ناموس‌، ملت‌ و مرزهای‌ كشور در طبق‌ اخلاص‌ نهادند، خداوند آنان‌ را با امام‌ حسين‌(ع‌) محشور كند.

 

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌ای‌ آنگاه‌ با حضور در اجتماع‌ مردم‌ روستای‌ «اروست‌» به‌ احساسات‌ گرم‌ و صميمی‌ آنان‌ پاسخ‌ دادند و در سخنان‌ كوتاه‌ با ابراز خوشحالی‌ از اين‌ ديدار، به‌ آنان‌ گفتند كه‌ از صميم‌ قلب‌ شما عزيزان‌ را دوست‌ دارم‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نسبت‌ به‌ محروميتهای‌ مردم‌ اين‌ روستا ابراز تأثر كردند و آن‌ را همانند ساير نقاط محروم‌ كشور، از آثار حاكميت‌ رژيم‌ ستمشاهی‌ و ناشی‌ از چپاول‌ سرمايه‌های‌ كشور از سوی‌ بيگانگان‌ و اسراف‌ و نابودی‌ ثروتهای‌ فراوان‌ اين‌ سرزمين‌ در سلطه‌ طاغوت‌ دانستند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ زدودن‌ هرگونه‌ محروميتی‌ را از كشور يك‌ آرزوی‌ ديرينه‌ خود خواندند و فرمودند: مسؤولان‌ نظام‌ اسلامی‌ در پی‌ آن‌ هستند كه‌ با تلاش‌ و مجاهدت‌ خود ايران‌ را بگونه‌ای‌ آباد كنند كه‌ ديگر هيچ‌ نشانی‌ از فقر و محروميت‌ در آن‌ باقی‌ نماند و امروز همت‌ مسؤولان‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ است‌ تا بلكه‌ بتوانند چهره‌ آنان‌ را شاد و دلهايشان‌ را از نور اميد منور كنند و در سايه‌ همين‌ تلاشها، دهها هزار روستای‌ كشور كه‌ زمانی‌ در حد اعلای‌ محروميت‌ بودند، امروز آباد و شكوفا شده‌اند.

 

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌ای‌ قطع‌ دست‌ چپاولگران‌ بيگانه‌ از مخازن‌ عظيم‌ ثروت‌ در ايران‌ را عامل‌ اساسی‌ دشمنی‌ آمريكا، ملحدين‌، كفار و مستكبرين‌ با ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ از روحيه‌ با نشاط، صميمی‌ و معنوی‌ اهالی‌ روستای‌ «اروست‌» تجليل‌ و تمجيد به‌ عمل‌ آوردند.

 

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ اين‌ ديدار را با اقامه‌ نماز جماعت‌ در جمع‌ روستاييان‌ به‌ پايان‌ بردند و به‌ شهر ساری‌ بازگشتند.

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

 

لازم به توضیح است در موقع برگشت از روستای اروست به علت نامساعد شدن هوا و عدم امکان پرواز هلی کوپتر حامل ایشان به ساری رهبر انقلاب در دبیرستان شبانه روزی المهدی حضور پیدا کردند و در نمازخانه مدرسه سخنانی برای دانش آموزان ایراد فرمودند و از آنجا تا ساری به وسیله اتومبیل از جاده ای که هنوز آسفالت نشده و بسیار نامناسب بود به ساری برگشتند و همین عامل تاثر شدید ایشان را ایجاد نمود تا اینکه فرمودند هرگز تصور چنین وضعیت را در استان مازندران نمی کردم.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.