پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یادواره شهدای منا در قائمشهر برگزار شد

0

به گزارش خبر نگار ایرنا ، امام جمعه شهرستان بابلسر در این مراسم گفت : جنایات آل سعود در حادثه منا هرگز از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد و امت اسلامی این موضوع را فراموش نخواهند کرد .

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور افزود : داغ شهدای منا همچنان بر دل ملت ایران مانده است که در روزعید قربان با لباس احرام ذکر دعا با لبان تشنه قربانی شده اند .

وی با اعلام اینکه بی کفایتی آل سعود و جنایات او هرگز و تحت هیچ شرایطی از ذهن تاریخی یک مسلمان پاک نخواهد شد ، گفت :  درست است که آنان طی این ۲ سال برای زائران ایرانی اجترام قائل شده اند ، اما باید بدانند که ملت ایران هیچ گاه جنایات آنان را فر اموش نخواهد کرد .

امام چمعه بابلسر با بیان اینکه در حادثه منا هفت هزار مسلمان جان خود را از دست دادند ، افزود : بیش از ۴۰۰ نفر از این تعداد زایران کشورمان بودند که شهید شدند.

قلی پور با اشاره به اینکه بعد از حادثه منا سران کشورهای اسلامی رفوزه شدند ، گفت : سران کشورهای اسلامی آن عکس العملی را که باید ، در برابر بی کفایتی های آل سعود نشان ندادند و همچنین مدعیان حقوق بشر هم در برابر هفت هزار عزیزی که در حادثه منا جان خود را از دست دادند ، واکنشی نداشتند.

در مراسم حج سال ۹۴ به دلیل سو مدیریت حکام عربستان سعودی درمنطقه منا جمعی از حجاج ایرانی و دیگر کشورهای مسلمان کشته شدند که تعداد ۴۸ نفر از این حجاج ، مازندرانی بودند .

۷۳۳۴/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.