پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یادمان شهید قربان توبه بالادهی، اولین شهید بالاده

0

 

یادمان شهید قربان توبه بالادهی، اولین شهید بالاده / بمناسبت ۵ مهر سالگرد شهادت شهید توبه/ قربان توبه فرزند یحیی در سال ۱۳۳۹ در خانواده ای متدین متولد شد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای شهیدآباد (تروجن) و زیروان شهرستان بهشهر و دوره متوسطه را در دبیرستان شهید عباس زاده بهشهر ادامه داد. با آغاز انقلاب اسلامی دوشادوش مردم به مبارزه با طاغوت ستمشاهی بپا خاست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت جمعیت فدائیان اسلام در آمد و هم زمان در انجمن اسلامی و بسیج محله زیروان بهشهر (محل سکونت خانواده اش) به فعالیت پرداخت.

 

 

با آغاز جنگ تحمیلی و برای مبارزه با دشمن بعثی به جبهه رفت و پس از مدتی مجاهدت در عملیات ثامن الائمه که به شکست محاصره آبادان انجامید در تاریخ ۱۳۶۰/۷/۵ به شهادت رسید. پیکر پاکش با شکوه فراوان در بهشهر تشییع و در حیاط مسجد جامع محله زیروان به خاک سپرده شد. شهید قربان توبه اولین شهید منطقه دوسرشمار و اولین شهید روستای بالاده (چهاردانگه ساری) و اولین شهید محله زیروان است. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

 

فرازی از وصیت نامه شهید: پدر و مادرم؛ به خداوند خواهید گفت که ما باز هم حاضریم فرزندان دیگرمان را به فرمان ولی فقیه در راه تو، به میدان شهادت بفرستیم و خودمان نیز آماده ایم با دشمنان تو در هر کجای دنیا که باشد مبارزه کنیم.

 

 

 

برگرفته از سایت سادوای بالاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.