پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گوشی پاسخگویی الکترونیکی دولت در دست تمامی مدیران مازندران

0

عزت الله هاشم‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر و با فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت “سامد ” مدیران کل دستگاههای اجرایی مازندران، فرمانداران و ۲ شهرداری ساری و بابل برخوردار از این ظرفیت بودند و قادر به رفع و رجوع مشکلات مردم از این طریق بودند. 

وی ادامه داد: در سرور جدید تعبیه شده سامد نوین که از سوی مرکز، تهران نیز پشتیبانی می شود ضمن فراهم کردن امکان اتصال تمامی ادارات شهرستان های مازندران به این سامانه برای پاسخگویی الکترونیکی ، مشکلات و نواقص سامانه قبلی نیز مرتفع می‌شود. 

به گفته مدیر کل مدیریت عملکرد استانداری مازندران ، پیش از این و در سامد مدیرکل برای پاسخگویی به مشکلات مردم در زمان تماس مجبور به ارجاع و پیگیری مساله از طریق مدیر شهرستانی بود که با سامد نوین و برقراری ارتباط مستقیم با مدیر شهرستان موضوع به سرعت پیگیری و رفع می شود . 

وی ادامه داد : در این مرحله بنا داریم تا سامد نوین را در تمامی شهرداری های مازندران، ادارات مالیات شهرستان ها و ثبت احوال تمامی شهرستان ها فعال بکنیم و در مراحل بعدی دیگر نهادها نیز به این سامانه متصل خواهند شد و خدمات دهی به مردم صورت می گیرد . 

هاشم پور گفت : در حال حاضر حدود ۱۳۰ اداره کل ، فرمانداری ها و ۲ شهرداری ساری و بابل بر بستر سامد، پاسخگویی الکترونیکی به مردم استان مازندران را انجام می دهند که بنا داریم تا پایان امسال سامد نوین را در تمامی  ادارات استان فعال بکنیم . 

مدیر کل فناوری ، اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران نیز گفت: سامد نوین نسخه پیشرفته و امن تر سامد است که با این تفاوت سرور و پشتیبان این سامانه در تهران مستقر است و به صورت متمرکز  عمل می کند .

ابوذر قربانی افزود : در این نسخه جدید نقص های قبلی از قبیل مشکلات اینترنتی آن برطرف شده است تا امکان پاسخگویی به لحظه و سریع مدیران فراهم شود . 

وی ادامه داد: علاوه بر این ضریب امنیت و ایمنی این نسخه سامد نوین بیشتر از سامد فعلی است و پیش بینی شده تا امکان پاسخگویی اینترنتی مردم نیز فراهم شود . 

در حال حاضر پاسخگویی مدیران به مردم از طریق تماس مردم با شماره ۱۱۱ و به صورت الکترونیکی است که روند پیگیری ها از طریق پیامک به افراد گزارش می شود. 

مدیرکل فناوری استاندرای مازندران نیز عنوان کرد: هم اکنون سامد نوین در استان در مرحله تست و آزمایشی قرار دارد و قرار است در هفته دولت امسال به صورت ملی رونمایی شود .

/۱۸۹۹/۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.