پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش فارس از جلسه شورای شهر ساری| از انتقاد به اجرای پروژه‌های کم اهمیت تا وعده بروز شدن حقوق‌ها تا دهم آذرماه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بعد از ظهر امروز چهل و هشتمین جلسه از ششمین دوره شورای اسلامی مرکز مازندران در حالی برگزار شد که  در کنار بررسی مصوبات به طرح سوال از شهردار ساری پرداخته شد.

سیدرحمان میرشجاعی یکی از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری، که از ماه‌ها قبل به همراه دو عضو دیگر، طرح استیضاح جواد طالبی را پایه‌ریزی کرده بودند (سی و هفتمین جلسه که در تاریخ ۲۱ خرداد امسال) در ۲۴ آبان ماه سال جاری هم سوالاتی را مطرح کرد.

میرشجاعی ابتدای صحبتش را به نیم درصد بودجه شهرداری‌ها که به کتابخانه‌ها اختصاص می‌یابد اشاره کرد و گفت: تاکنون سهم کتابخانه‌های عمومی از شهرداری ساری به سختی پرداخت شده است؛ متصدیان این بخش فرزندان مرکز استان هستند چون وضعیت را می‌دانند خیلی سخت نمی‌گیرند.

وی با طرح سوالاتی مبنی بر پرداخت نشدن به موقع حقوق کارکنان شهرداری، شروع پروژه‌های کم اهمیت، اجرای پروژه‌هایی بدون مصوبه شورای اسلامی شهر، تاسیس بازار غیر فنی میوه و تره‌بار در حاشیه بوستان ملل، لایروبی رودخانه تجن در مسیر بوستان ملل، تغییر کاربری سالن ورزشی چند منظوره به سالن کشتی، تبدیل وضعیت خانواده ایثارگر شاغل در شهرداری، ساماندهی نیروهای انسانی شاغل در این نهاد خدمات رسان از موضوعاتی بود که شهردار ساری موظف به توضیح و پاسخ به آن شد.

اما میرشجاعی در طرح سوال از طالبی متذکر شد، که شهردار علاوه بر اینکه شورا محور است باید برای اخذ بودجه ملی از مرکز مازندران به پایتخت در رفت و آمد باشد. این عامل سبب می‌شود تا مدیریت شهری از روزمرگی خارج شود.

*افزایش ۵۷ درصدی حقوق

جواد طالبی نیز در پاسخ به سوالات یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه همانطور در پاسخ کتبی اشاره شد؛ سال جاری ۵۷ درصد حقوق کارکنان شهرداری افزایش یافت لازم است برای رسیدن به بودجه بیشتر به سمت درآمدهای دیگر برویم، گفت: درآمد شهرداری ساری نسبت به شهرداری‌های همتراز مطلوب است اما به تناسب عملکرد ما این میزان بودجه کم است.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق پرسنل برنامه‌ریزی شده است امروز حقوق پنج سازمان تابعه شهرداری پرداخت شد، افزود: مقرر شد تا دهم آذرماه امسال حقوق‌ها پرداخت شود در حال حاضر با تاخیر یک ماهه مواجه هستیم.

شهردار ساری با اعلام اینکه هر ماه ۶۰ میلیارد تومان پرداختی داریم، تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان هزینه زباله، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قسط بانک، ۳۱ میلیارد تومان هم در ۷ ماه گذشته به پیمانکارانی که حکم داشتند پرداخت شد.

*بدهکاری ۴۸۰ میلیاردی شهرداری ساری به تامین اجتماعی

این مسوول بدهکاری ۴۸۰ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی را چالشی برای این نهاد خدمات رسان دانست و ادامه داد: شروع فعالیت شورای ششم پرداخت بیمه کارکنان شهرداری به روز بوده است، بدهکاری به تامین اجتماعی متعلق به سال‌های پیشین با مدیریت گذشته است.

طالبی با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته بالغ بر ۲۳۶ میلیارد تومان حقوق پرسنل پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت ۶۵ میلیارد تومان پول بیمه، هیچ پروژه کم اهمیتی در ساری اجرا نمی‌شود.

وی ملاقات عمومی شهروندان ساروی با شهردار ساری در منطقه ۴ را یکی دیگر از اقدامات پاسخگویی دانست و گفت: شهروندان در این ملاقات عمومی علاوه بر ابراز رضایت از روند پروژه‌ها خواستار اجرا طرح سنگ فرش در مسیر مسجد جامع شدند.

شهردار ساری نصب ۲۰ سردیس‌ از فرهیختگان و نام‌اوران مرکز مازندران در مسیر خیابان ایده‌آل را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و اقدامات قانونی به منظور جذب گردشگر اعلام کرد و یادآور شد: تمام پروژه‌های در حال اجرای شهرداری ساری پیوست فرهنگی، سیمای شهری و فضای سبز دارد.

*ساری مغمون از بودجه رویداد۲۰۲۲

این مسؤول اتمام پروژه ابن شهرآشوب را پایان سال جاری دانست و اظهار کرد: پروژه خیابان ایده‌آل از اقدامات جذب گردشگر برای رویداد ۲۰۲۲ است. مقرر شد از بابت این رویداد اعتباری به ساری اختصاص یابد که تاکنون انجام نشد.

طالبی با اعلام اینکه طبق اختیاراتی که شورای اسلامی شهر در دوره ششم به شهرداری داده است یکسری پروژه‌ها اجرا می‌شود و نیازی به دریافت مجوز مجدد از شورا را ندارد، افزود: بازار میوه و تره‌بار در بوستان ملل بنا به تاکید استاندار به منظور دسترسی آسان و قیمت مناسب برای شهروندان تاسیس شده است.
وی اظهار کرد: سازه بازار میوه و تره‌بار هیچ خطر جانی و مالی برای شهروندان ندارد.

شهردار ساری در خصوص تغییر کاربری سالن ورزشی به سالن کشتی، گفت: سالن ورزش در حال حاضر پذیرای ورزشکاران در رشته‌ها توپی و غیره است اما ساری به دلیل مهد کشتی نیاز بود خانه کشتی هم داشته باشد. بخشی از این سالن ورزشی به این ورزش پرطرفدار اختصاص می‌یابد.

این مسوول با اعلام اینکه طبق ضوابط قانونی تمام کارکنان شهرداری ساری از خانواده ایثارگر تبدیل وضعیت شده‌اند، تصریح کرد: ۶۲۳ نفر درخواست تبدیل وضعیت شدند ۳۰۶ نفر کارهای گزینشی آنان انجام شد بقیه نیز در فرایند کار هستند.

طالبی با اشاره به تکمیل پروژه سکوی زباله با در نظر گرفتن تصفیه شیرابه یکی از مجهزترین بخش مدیریت پسماند در مازندران است، یادآور شد: سکوی زباله باید مجوز زیست محیطی داشته باشد.

پایان پیام/۸۶۰۰۶/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.