پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش تصويري برگزاري کارگاه آموزش کشاورزان بخش چهاردانگه

کارگاه آموزش کشاورزان بخش چهاردانگه ساری در طرح بسیج همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری در مرکز فنی و حرفه ای کیاسر در روز پنجشنبه 11 ديماه 1393 برگزار شد.

0

 

کارگاه آموزش کشاورزان بخش چهاردانگه ساری در طرح بسیج همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری در مرکز فنی و حرفه ای کیاسر در روز پنجشنبه 11 ديماه 1393 برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهادانگه ساري، آقای بهرام لیالی مدیر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری هدف از برگزاری کارگاه آموزش کشاورزان و اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز را افزایش بهره وری محصولات و انتقال دانش و آگاهی به کشاورزان منطقه چهاردانگه در رابطه با کاشت محصولات پاییزه گندم، جو و دانه های روغنی اعلام کرد.

 

لیالی بیان داشت׃ بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری با تشکیل کارگروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی  روستاها و اعزام کارشناسان کشاورزی به روستاها جهت انتقال دانش و علم روز کشاورزی در تمام زمینه های کشاورزی، استفاده از  بذر و کود مناسب و روش های علمی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات، بررسی مشکلات موجود در عرصه کشاورزی  از جمله کمبود ادوات کشاورزی ، کود، سم ، بذر و….. می پردازند.

 

لیالی در ادامه افزود׃ اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و برگزاری کلاس های آموزشی کشاورزان جهت انتقال مباحث روز کشاورزی است تا بتوانند در عرصه کشاورزی، افزایش و تولید محصولات  کمک شایانی شود.

 

وي در پايان گفت׃ هدف بعدی ما شناسایی و بررسی مشکلات کشاورزی می باشد تا بتوانیم با برنامه ریزی درست مشکلات پیش رو را برطرف نماییم.

 

در این گردهمایی کشاورزانی از روستاهای مختلف چهاردانگه حضور داشتند و با توجه به عدم اطلاع رسانی مناسب، این استقبال دور از  انتظار بوده  و واقعا چنین کارگاه های آموزشی در این منطقه ضروری به نظر می رسد. در اين كلاس آموزشي کشاورزان براي آشنايي با شیوه های نوین كشاورزي با كارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی  به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

kelash-amuzesh-keshavarzi-1

kelash-amuzesh-keshavarzi-2

kelash-amuzesh-keshavarzi-3

kelash-amuzesh-keshavarzi-4

kelash-amuzesh-keshavarzi-5

kelash-amuzesh-keshavarzi-6

kelash-amuzesh-keshavarzi-7

 

عكس ها از فاطمه اشرف نژاد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.