پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گروه صنعتی خوتکای مازندران به مدار تولید باز می‌گردد

0

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور افزود: با توجه به سیاست های استاندار مازندران مبنی بر احیای مجدد واحدهای راکد و تعطیل، طی درخواستی که به صورت مکتوب به معاون اول محترم رئیس جمهور داده شد ایشان دستور رسیدگی به مشکلات این گروه صنعتی را صادر کردند که جلسات رسیدگی به مشکلات آن برگزار شد . 

وی ادامه داد: استاندار مازندران در جلسه ای که در دفتر معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در خصوص راه اندازی مجدد گروه صنعتی خوتکا تشکیل شد ، شرکت کرد و در این جلسه از ضرورت احیاء و راه اندازی مجدد گروه صنعتی خوتکا شامل شرکت های کماج صبا ، صبا کارتن ، صبا پلاستیک ، گلایل سرخ صبا ، تعاونی نان کیمیا ، شکرشکن مازندران ، شایان آمل و تعاونی ماکارونی دفاع کرد و تصمیمات لازم برای احیاء مجدد این گروه صنعتی اتخاذ شد.

خیریانپور با اعلام این که با احیای مجدد این گروه صنعتی زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر فراهم می شود، گفت : این گروه صنعتی در سال ۱۳۷۴ با تولید سالیانه ۶۴ هزار تن و سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ میلیون یورو و در فضایی با مساحت ۴۷ هزار و ۱۳۰ متر مربع تأسیس و در مقاطعی به عنوان صادرکننده نمونه کشور بوده لیکن به جهت پاره ای از مشکلات از سال ۱۳۹۰ کاملاً تعطیل شد.
بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر سه هزار و ۵۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در مازندران وجود دارد که و بیش از ۸۰ هزار نفر در این واحدها مشغول فعالیت هستند.

تازه ترین گزارش استانداری مازندران هم نشان می دهد که تا کنون به تعداد ۲۰۱ واحد صنعتی , کشاورزی , گردشگری استان به مبلغ حدود ۳۴۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل بسته رونق تولید پرداخت شده است .

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.