پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گرمای تابستان در محافل هنری مازندران

0


به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، رویدادهای فرهنگی هنری با آغاز فصل تابستان همراه با افزایش اوقات فراغت دانش‌آموزان، مخاطبان بیشتری پیدا می‌کنند. به همین دلیل تنوع و تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری نسبت به فصل اول سال بیشتر می‌شود. در مازندران نیز تابستان‌ها به ویژه طی چند سال اخیر که تعداد گالری‌ها در سراسر استان افزایش یافت، مخاطبان این رویدادهای فرهنگی بیشتر شده‌اند، از موسیقی و تئاتر تا هنرهای تجسمی، مخاطبان خاص خود را دارند و در این بین هنرهای ترکیبی نیز در حال جذب مخاطب هستند.
ریشه تا همیشه

گروه آئینی «زندگی مازندران» به سرپرستی علی حسن‌نژاد یکشنبه ۲ تیر برای نخستین بار کنسرتی تلفیقی از موسیقی و آئین‌های مازندران برگزار می‌کند. این کنسرت با نام «ریشه تا همیشه» شامل اجرای قطعاتی بازتنظیم شده از موسیقی فولک مازندران توسط گروه، تک نوازی و تک خوانی و همچنین اجرای برخی آئین‌های فرهنگ بومی مازندران است. کنسرت «ریشه تا همیشه» در دو نوبت ساعت ۱۸ و ساعت ۲۱ در سالن آمفی‌تئاتر زنده‌یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روی صحنه می‌رود.
بهارین

نگارخانه هنردستان در بابل نمایشگاه گروهی عکس «بهارین» را با عکس‌هایی از ۲۴ هنرمند عکاس برپا کرد. این نمایشگاه از ۳۰ خرداد گشایش یافته و تا ۲ تیر –یکشنبه- هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به هنر عکاسی است. بابک آزادیخواه، محمد احتشام، مهیار اعلایی، آزاده امیری، محیا برین، کوثر بالو، عاطفه تقی‌پور، مبینا حسنی، میشا حاجی کاظمی، مهدی رجب‌پور، زهرا رفیعی، محمدامین ریحانیان، مسیح شیرافکن، سوده عباسیان، کوثر قاسمی، مونا محمدی، فاطمه محمدزاده، حمیدرضا محمدزاده، نغمه مخبری، مسعود مصطفی‌تبار، نجمه مهدی‌زاده، نگین نصیرایی، بهاره نعمتی و هستی نوایی‌نژاد هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه گروهی عکس «بهارین» به نمایش در آمده است. نگارخانه هنردستان بابل در انتهای امیرکبیر غربی، مرزون‌آباد، روبروی مخابرات واقع شده است.
تصویر-گفتار

«پیچک؛ خورشید سیاه» نام نمایشگاهی متفاوت است که از یکشنبه ۲ تیر به میزبانی گالری هامون ساری برگزار می‌شود. در این نمایشگاه نقاشی‌هایی از حسین کثیری به نمایش در می‌آید و متن‌های مرتبطی با همین نقاشی‌ها، به قلم فرزان ابوالقاسمی فر، توسط منا زاغی اجرا می‌شود. زاغی علاوه بر خوانش متون، اجرای موسیقی را نیز در این نمایشگاه به عهده دارد. «پیچک؛ خورشید سیاه» ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲ تیر گشایش می‌یابد و تا ۱۴ تیر هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای ترکیبی است. گالری هامون ساری در انتهای خیابان شهدای محراب، کوی لسانی، حاشیه رودخانه تجن قرار دارد.

گالری هامون ساری با همکاری مرکز نجوم لونا عصر امروز از ساعت ۱۹ نشستی تخصصی با عنوان «کیهان از آغاز تا پایان» را برگزار می‌کند که در آن مباحثی درباره شکل گیری علم نجوم و تحولات آن برگزار می‌شود.
خط و خال قمارِ باخته‌ها

نمایشگاه عکس‌های کیوان زند با عنوان «خط و خال قمارِ باخته‌ها» از دیروز -پنجشنبه ۳۰ خرداد- در بابل به میزبانی نگارخانه ضحی گشایش یافت. در این نمایشگاه عکس‌های مستند اجتماعی سیاه و سفید ثبت شده توسط زند با فیلم‌های قطع ۱۲۰ به نمایش در آمده است. این عکس‌ها سال ۱۳۹۳ ثبت شده‌اند. دوربینی که زند برای عکاسی این عکس‌ها از آن استفاده کرد، دوربین لوبیتل ۲ است که حدود ۵ دهه پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت و از دوربین‌های پرطرفدار آن دوره بود. این نمایشگاه تا ۶ تیر هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه ضحی به نشانی بابل خیابان مدرس، مدرس ۱۶( شش دری)، اعظم ۴ پذیرای علاقه مندان به عکاسی است.
تمدید جشن تولد هنری آقای نقاش

نمایشگاه گروهی نقاشی «هانیبال الخاص، زادروزت مبارک» که از ۲۴ خرداد در نگارخانه پنج نوشهر به مناسبت سالگرد تولد «هانیبال الخاص» نقاش نوگرای فقید ایرانی برپا شده بود، به دلیل استقبال علاقه‌مندان تا ۶ تیر تمدید شد. این نمایشگاه که در آن علاوه بر آثاری از این هنرمند نوگرای فقید، برخی آثار سه نسل از شاگردان الخاص به نمایش در آمده است، قرار بود ۳۰ خرداد پایان یابد. میترا احمدی آواز، سمیرا اسکندرفر، رضا بانگیز، بهمن بروجنی، سمیرا دریا، مسعود سعدالدین، ترانه صادقیان، حبیب الله صادقی، منیژه صحی، حامد صحیحی، هادی ضیا الدینی، رضا فیروزه‌ای، ناصر محمدی، فرخنده مرعشی، میثم نژادرسولی، بشیر نظری، مهتاب نعمت اللهی و واهیک هارتونیان هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان به نقاشی قرار دارد.

گالری پنج نوشهر در چهارراه هلستان، بهارستان شمالی، بهارستان ۵، فرعی اول سمت چپ قرار دارد و تا ۶ تیر هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ محل برپایی این نمایشگاه است.
لالایی

مکتبخانه تئاتر «آن» بابل از چهارشنبه ۲۹ خرداد محل اجرای نمایش «لالایی» نوشته «ساموئل بکت» به کارگردانی «تقی اسفندیار» و با بازی «هاوین فتحی» شده است. اجرای این نمایش تا ۶ تیر هر روز عصر از ساعت ۲۰ آغاز می‌شود. مکتبخانه تئاتر «آن» بابل در فرهنگ‌شهر، خداداد ۱۶ واقع شده است.
مروری بر یک خاطره

نمایشگاه انفرادی نقاشی «مروری بر یک خاطره» که با نقاشی‌هایی از پریناز شفیع‌زاده از ۲۴ خرداد در آمل به میزبانی گالری ای سو برپا شد، تا سه‌شنبه ۴ تیر ادامه دارد. این نمایشگاه در قالب پروژه‌ای مشترک با گالری امروز برگزار شده است. «مروری بر یک خاطره» در آمل، گالری ای سو، خیابان شهید بهشتی، ابتدای اندیشه ۹ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به نقاشی است.

۹۹۲۷/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.