حسین حسننژاد روز شنبه در آیین نواختن زنگ گردشگری مدارس مازندران به مناسبت هفته گردشگری ، افزود: متاسفانه تصور بسیاری از گردشگری، تفننی و غیر ضروری و این نگاه باید تغییر کند.
وی توضیح داد : امروزه گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ و سبک زندگی است و لازم است مازندران نیز با ظرفیت های متعدد گردشگری قدم در این مسیر بگذارد و دیگر به گردشگری به چشم تفنن و سرگرمی نگاه نکند.
معاون استاندار مازندران با اظهار این که گردشگری افزایش سطح تعامل اجتماعی بین مناطق و فرهنگهای مختلف و همچنین افزایش کارایی نیروی انسانی را در پی دارد، گفت: گردشگری یک فرصت جدی برای شناخت واقعیت پیش رو و داشتن روحیه تعامل و در عین حال فرصتی برای زندگی بهتر است.
حسننژاد با تاکید بر این که هدف اصلی گردشگری ایجاد فرصت جدید اشتغال و گردش اقتصاد نیست ، گفت : در گردشگری باید به دنبال ارتقاء روحیه اجتماعی ، افزایش بهرهوری نیروی انسانی و کیفیت بخشی به زندگی باشیم و نگاه اقتصادی و مالی هدف ثانویه در گردشگری محسوب می شود.
وی توضیح داد: ایجاد تحول در اقتصاد از طریق گردشگری، نتیجه نگاه درست به این مقوله است چرا که اقتصاد جزء جدایی ناپذیر گردشگری است و لازمه آن حرکت به سمت گردشگری به عنوان یک رابطه اجتماعی است.
معاون استاندار مازندران تاکید کرد: گردشگری باید به در سبد هر خانواده به عنوان یک نیاز دیده شود و تحقق این مهم تنها از دریچه تبدیل گردشگری به تعامل فرهنگی امکان پذیر است .
حسننژاد با اشاره به اینکه تغییر نگاه به گردشگری جز در بستر فرهنگی اتفاق نخواهد افتاد ، افزود: آموزش و پرورش بیشترین نقش را در این زمینه بویژه بهترین فضا را در اشائه و تقویت فرهنگ دارد.
وی با اعلام این که مدرسه به عنوان پایه آموزش عمومی یک فرصت برای انتقال مفاهیم می تواند در مسئله گردشگری کمک کند، گفت: تنها راه تعمیم نگاه فرهنگی گردشگری استفاده از ظرفیت دانش آموزی است که می طلبد در سمن های گردشگری دانش آموزان فعال تر باشند .
امروز همزمان با آغاز هفته گردشگری زنگ گردشگری در چهار هزار و ۳۰۰ مدرسه استان نواخته شد.
مازندران مهم ترنی مقصد گردشگری کشور است که سالانه ۲۰ میلیون مسافر ار به خود جذب می کند.
۷۳۳۵/۱۶۵۴
حسین حسننژاد روز شنبه در آیین نواختن زنگ گردشگری مدارس مازندران به مناسبت هفته گردشگری ، افزود: متاسفانه تصور بسیاری از گردشگری، تفننی و غیر ضروری و این نگاه باید تغییر کند.
وی توضیح داد : امروزه گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ و سبک زندگی است و لازم است مازندران نیز با ظرفیت های متعدد گردشگری قدم در این مسیر بگذارد و دیگر به گردشگری به چشم تفنن و سرگرمی نگاه نکند.
معاون استاندار مازندران با اظهار این که گردشگری افزایش سطح تعامل اجتماعی بین مناطق و فرهنگهای مختلف و همچنین افزایش کارایی نیروی انسانی را در پی دارد، گفت: گردشگری یک فرصت جدی برای شناخت واقعیت پیش رو و داشتن روحیه تعامل و در عین حال فرصتی برای زندگی بهتر است.
حسننژاد با تاکید بر این که هدف اصلی گردشگری ایجاد فرصت جدید اشتغال و گردش اقتصاد نیست ، گفت : در گردشگری باید به دنبال ارتقاء روحیه اجتماعی ، افزایش بهرهوری نیروی انسانی و کیفیت بخشی به زندگی باشیم و نگاه اقتصادی و مالی هدف ثانویه در گردشگری محسوب می شود.
وی توضیح داد: ایجاد تحول در اقتصاد از طریق گردشگری، نتیجه نگاه درست به این مقوله است چرا که اقتصاد جزء جدایی ناپذیر گردشگری است و لازمه آن حرکت به سمت گردشگری به عنوان یک رابطه اجتماعی است.
معاون استاندار مازندران تاکید کرد: گردشگری باید به در سبد هر خانواده به عنوان یک نیاز دیده شود و تحقق این مهم تنها از دریچه تبدیل گردشگری به تعامل فرهنگی امکان پذیر است .
حسننژاد با اشاره به اینکه تغییر نگاه به گردشگری جز در بستر فرهنگی اتفاق نخواهد افتاد ، افزود: آموزش و پرورش بیشترین نقش را در این زمینه بویژه بهترین فضا را در اشائه و تقویت فرهنگ دارد.
وی با اعلام این که مدرسه به عنوان پایه آموزش عمومی یک فرصت برای انتقال مفاهیم می تواند در مسئله گردشگری کمک کند، گفت: تنها راه تعمیم نگاه فرهنگی گردشگری استفاده از ظرفیت دانش آموزی است که می طلبد در سمن های گردشگری دانش آموزان فعال تر باشند .
امروز همزمان با آغاز هفته گردشگری زنگ گردشگری در چهار هزار و ۳۰۰ مدرسه استان نواخته شد.
مازندران مهم ترنی مقصد گردشگری کشور است که سالانه ۲۰ میلیون مسافر ار به خود جذب می کند.
۷۳۳۵/۱۶۵۴