پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گربه وحشی به دامان طبیعت چهاردانگه برگشت!

1

در اقدامی شایسته تقدیر؛
گربه وحشی به دامان طبیعت برگشت!
در آخرین روزهای تابستان برادران بیانی در روستای چالو از توابع بخش چهاردانگه مشغول برداشت گردو بودند که سروصدای سگ‌ها توجهشان را جلب می‌کند.


گویی موجودی غریبه وارد منطقه شده و سگ‌ها به دنبال از پای درآوردن آن رفته و سروصدا به راه انداختند.
برادرها کار چیدن گردو را رها و حیوان بی‌نوا را از دست سگ‌ها نجات دادند.
«گربه وحشی» موسوم به گوش سیاه از گونه‌های کمیاب است که توسط اهالی روستا نجات پیدا کرد.
برادران بیانی بلافاصله با محیط‌زیست کیاسر تماس گرفته، موضوع را اطلاع دادند. محیط‌بان‌ها نیز بعد از حضور در منطقه و آگاهی از سلامت گربه، اقدام به رهاسازی آن نمودند.
روز گذشته خبر حمله یک قلاده خرس به یکی از اهالی روستای بندبن از سوی فرمانده یگاه حفاظت محیط‌زیست رسانه‌ای شد. متاسفانه به دلیل نبود امکانات و راه دسترسی مناسب حسین انیشه، باغدار منطقه یاد شده دچار جراحت شدیدی شد.
ماه گذشته نیز حضور یک قلاده خرس در روستای اِرا گزارش شده بود. ظاهراً به محصولات سردرختی اهالی روستا خساراتی وارد کرد.


دست‌اندازی انسان به طبیعت و برهم خوردن نظم آن باعث بروز حوادثی ناگواری می‌شود که لازم است نهادهای مسئول از جمله محیط‌زیست نسبت به آگاهی مردم و نحوه مواجهه با حیوانات وحشی اقدام فرهنگی شایسته‌تری انجام دهند.
اقدام برادران بیانی از این حیث قابل اهمیت است و چهاردانگه نیوز از این کار خوب آنها قدردانی می‌کند.
یاداور می‌شود در صورت تشکیل پرونده قضایی و محکومیت محیط‌زیست مبلغ خسارت تعیین شده و شخص به پزشک قانونی معرفی می‌شود و در صورت تایید به وی خسارت پرداخت می‌شود.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    قابل توجه مسئولان محیط زیست و متولیان امر کشاورزی و باغداری چهاردانگه لازم به ذکر است خرس و گراز در روستای برد دائم به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده و درختان گیلاس و زردآلو و سیب و گلابی و … را بعد از از بین برد محصولات شکسته و نابود میکنند خواهشا یک راه کار مناسب اتخاذ بشه هم به حیوانات وحشی آسیب نرسه و هم کشاورزان خسارت نبینند.
    تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.