پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گازرسانی به ۲۲ روستای محروم سه هزار تنکابن

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسینی جو صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات تمامی مسئولان و همراهی مردم به ویژه پزشکان و کادر درمان در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: از ۱۳ تا ۱۹ خرداد ۳۷ بیمار در بیمارستان تنکابن پذیرش شده که از این تعداد ۲۱ نفر ترخیص و چهار تن متأسفانه جان باختند.

وی با اعلام وضعیت قرمز در تنکابن افزود: آزاد شدن کسب و کارها از سوی دولت به منظور حفظ جان و نان است و مردم باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا از ترددهای غیرضروری و حضور گسترده در مکان‌های گردشگری، جنگلی، ساحلی و بازارگردی پرهیز کرده و فاصله‌های اجتماعی را به درستی رعایت کنند.

وی با قدردانی مجدد از زحمات کادر درمان اضافه کرد: خوشبختانه و به لطف پروردگار شهرستان تنکابن تا کنون از کادر درمان و پزشکان علی‌رغم کمبود تجهیزات و امکانات هیچ فوتی نداشته است.

حسینی جو در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سه طرح سالمسازی دریا در شهرستان تنکابن در ایام تابستان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: اولویت فرمانداری تنکابن کاهش غریق بوده و حدود ۹۰ نیروی نجات غریق در حال حاضر در ۴۵ نقطه پرخطر ساحل مستقر بوده و خدمات ارائه می‌دهند.

نماینده عالی دولت در تنکابن با بیان اینکه شهرستان تنکابن برای نخستین بار در تاریخ انقلاب در سال گذشته هیچ غریقی نداشته است، از عموم مردم و گردشگران خواست تا از مناطق شنای استاندارد استفاده کرده و از شناکردن در نقاط پر خطر بجد پرهیز کنند.

وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان تنکابن هم گفت: اقدامات قابل توجهی علیرغم کمبودهای مالی و اقتصادی در تنکابن انجام شده است که در بخش گازرسانی به روستاهای بالادست که در حال حاضر در حال اجرا بوده توانستیم برای روستاهای صعب‌العبور کاوی ملک با اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیمانکار انتخاب کرده و عملیات گازرسانی آن به زودی انجام می‌شود.

حسینیجو ادامه داد: گازرسانی و اجرای عملیات لوله گذاری برای روستای یان دشت سه هزار با هزینه ۸۰ میلیارد ریال که ۱۴ کیلومتر آن تاکنون انجام شده و گازرسانی به ۲۲ روستای کم‌برخوردار سه هزار از یاندشت تا سلج انبار و شهرستانک با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار که ۲۰ کیلومتر آن تاکنون انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: اجرای پروژه مانیتورینگ ایستگاه‌ها برای حفظ پایداری جریان گاز و دسترسی آنی به اطلاعات ایستگاه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و لوله‌گذاری به میزان ۲۰ کیلومتر از جمله دیگر اقدامات اداره گاز تنکابن است.

فرماندار تنکابن به اقدامات انجام شده در زمینه برق رسانی هم پرداخت و گفت: روستای بدون برق لیه در حال برقدار شدن بوده و با اعتبار دو میلیارد تومان تا ۳.۵ کیلومتر کابل‌کشی آن اجرا شده است و همچنین برای برق‌رسانی به روستای محروم کاوی ملک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی افزود: توسعه فیدر کمربندی به طول ۶ کیلومتر به مبلغ ۲ میلیارد تومان، توسعه شهری و روستایی به مبلغ ۳ میلیارد تومان، رفع ولتاژ به مبلغ ۲ میلیارد تومان، جایگزینی سیم به کابل خودنگهدار به مبلغ یک میلیارد تومان اصلاح فیدر ناپایدار به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان از جمله دیگر اقدامات در زمینه برق رسانی است.

نماینده عالی دولت در تنکابن در حوزه اقدامات بنیاد مسکن هم بیان داشت: آسفالت روستای رودباری کناری که پس از انقلاب تاکنون به همان شکل باقی مانده بود با اعتبار ۵۶۰ میلیون تومان در حال اجرا بوده و در همین زمینه آسفالت روستای شمس آباد با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، پیاده رو سازی کترا با اعتبار یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان و آسفالت مازوبن با اعتبار ۵۸۰ میلیون تومان و ما زولنگه سر با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان و روستای پلسرا با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

حسینی جو با اشاره به سیل ۹۷ تصریح کرد؛ اگر سیل ۹۸ در کشور رخ نمی‌داد تنکابن در زمینه ترمیم و بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل سال ۹۷ راحت‌تر می‌توانست کارها را انجام دهد اما با وجود کمبود اعتبارات توانستیم از محل تهاتر مصالح رودخانه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان اقدامات عمرانی و مهندسی خوبی در رودخانه‌های شهرستان انجام دهیم که سنگ چین‌های حاشیه رودخانه‌ها، اجرای ریپ رپ، بتن ریزی و تزریق بتن به سنگ چین‌ها از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه اقدامات قابل قبولی هم در بخش راهداری و حمل و نقل تنکابن انجام شده است، خاطرنشان کرد: گلیج پل تنکابن در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین تعریض محور تنکابن به سلیمان آباد با اعتبار چهار میلیارد تومان در حال اجراست.

فرماندار ویژه تنکابن با تاکید بر این که بایستی از ظرفیت نماینده مجلس که متخصص اقتصاد است، در زمینه‌ی توسعه و پیشرفت شهرستان بهره گرفت اظهار داشت: اعتقادم بر این است که حاشیه‌ها را حذف کرده و خودمان هم وارد حاشیه نشویم تا با تمرکز بیشتری در شهرستان کار کنیم.

کد خبر 4945194
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.