پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گازرسانی آخرین شهر مازندران آغاز شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، پروژه گازرسانی به شهر کوهستانی بلده با اعتباری ملی بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در آئین این آیین گفت که گازرسانی به این منطقه کوهستانی یکی از پرهزینه ترین و سخت ترین طرح هاست که اجرا می شود.

جعفر احمدپور افزود: برای تکمیل این طرح اهالی منطقه باید همکاری لازم را با پیمانکار داشته باشند تا فاز نخست طرح در سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت که در فاز نخست این طرح یکهزار و ۲۰۰ انشعاب به مردم این منطقه واگذار می شود.

احمدپور افزود: در فاز نخست این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد شبکه و علمک برای شهر بلده در نظر گرفته شده و بیش از ۷۰ کیلومتر نیز لوله گذاری خواهد شد و در فاز بعدی گاز رسانی به ۴۶ روستای این بخش را شامل می شود.

فرماندار شهرستان نور نیز در این آئین گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور  اجرای این پروژه با این اعتبار از ارزش خاصی برخوردار است که موجب فراهم شدن یکی از مهمترین زیر ساخت منطقه با داشتن دمای منفی ۳۰ درجه سانتیگراد است.

علی شادمان با اشاره به تکمیل شدن زیر ساخت های دیگر این منطقه همچون برق به صورت کامل و کابل ۱۵ کیلومتری فیبر نوری برای ارتباط اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه و تکمیل شدن بسترهای لازم شاهد رونق گردشگری و اشتغال در بخش بلده خواهیم بود.    

بخش کوهستانی بلده شهرستان نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری در ۵۳ کیلومتری جاده هزار و ۵۵ کیلومتری جاده چالوس و در ۸۵ کیلومتری مرکز شهرستان نور با جمعیتی بیش از ۱۲۱ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.  

/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.