پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کودکان کار در ساری کتابفروش شدند

با طرحی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، «بچه های کار» با شعار «با کتاب ثروتمندیم» عنوان «بچه های کتاب» را برگزیدند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: طرح «بچه های کتاب» برای نخستین بار در کشور با ابتکار مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در برخی از خیابان ها و پیاده روهای پر تردد شهر ساری اجرا شد.

 

در این طرح تعدادی از کودکان کار که به دلیل ضعف مالی خانواده خود، به کارهای مختلف روی آورده بودند، با ساماندهی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران و در اختیار گذاردن تعدادی کتاب، اقدام به فروش و اهدای کتاب در خیابان های پر تردد ساری کردند که با استقبال مردم نیز همراه شد.

 

آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران در این باره گفت: کودکانی که تا دیروز با چرخ های زمخت جمع آوری ضایعات در شهر به دنبال نان بودند، امروز با دستانی پر از کتاب و با چشمانی پر از شوق بین مردم کتاب توزیع می کنند.

 

وی افزود: آنها بانگ بر آوردند که فقر، جیب خالی نیست بلکه فقر مغزهای تهی از مطالعه و اندیشیدن است و از این رو دیگر نامشان بچه های کتاب است.

 

ولی پور در ادامه اذعان کرد: لبخند رضایت در چهره این کودکان که سفیران روشنی شدند و استقبال بسیار خوب مردم شهر بشارتی است وصف ناپذیر که بیاییم کودکان تشنه مطالعه را سیراب کنیم و امروزشان را با مطالعه مفید دریابیم تا فردایشان ساخته شود./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.