پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کودکان استثنایی بیشتری زیر چتر خدمات کانون پرورش فکری مازندران قرار می گیرند

0

محمد علی یزدان شناس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تفاهم نامه اخیر قرار است آموزش و پرورش استثنایی مازندران دانش آموزان زیر پوشش خود را به کانون‌های پرورش فکری معرفی بکند تا ضمن عضویت، در دوره‌های فرهنگی و هنری کانون شرکت بکنند.

وی همچنین استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های آموزش و پرورش استثنایی مازندران را بخش دیگری از اهداف امضای این تفاهم نامه برشمرد و ادامه داد: هرچند در این سال‌ها اقدامات خوبی برای تأمین و تجهیز کانون شماره یک ساری واقع در خیابان مازیار برای خدمات دهی به کودکان استثنایی انجام شد اما باز هم کانون برای فراهم کردن بسترهای بهتر آموزشی و تربیتی به نیروی انسانی و تجهیزات آموزش و پرورش و دیگر نهادهای حمایتی نیاز دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان مازندران از بهزیستی به عنوان نهاد بعدی نام برد که قرار است با امضای تفاهم نامه همکاری کودکان زیر پوشش این نهاد حمایتی نیز عضو کانون‌های پرورش استان شوند.

وی از انجام یکسری اقدامات برای مناسب سازی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات در یکی از مراکز کانون پرورش فکری مازندران برای کودکان استثنایی خبر داد و گفت: مرکز شماره یک ساری در حال حاضرضمن مناسب سازی فضا برای تردد کودکان با مشکلات جسمی به ۴۷۰ جلد کتاب به خط بریل و ۱۱ جلد مجله به این خط و بهدید نیز مجهز شده است.

یزدان شناس ادامه داد: همچنین این مرکز مجهز به تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز و استفاده کودکان با معلولیت‌های مختلف شد و مربیان این کانون نیز برای چگونگی فعالیت با این نوع کودکان آموزش دیده اند.

وی همچنین از افزایش تعداد کانون‌های پرورش فکری مازندران که بتوانند خدمات لازم فرهنگی و پرورشی را به کودکان دچار ضعف‌های جسمی بدهند، خبرداد و گفت: در گام بعدی یک مرکز در غرب استان مجهز به امکانات برای این منظور می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ۲۷ مرکز ثابت، پنج مرکز سیار و یک کتابخانه دارد که حدود ۲۴ هزار کودک و نوجوان این استان در این مراکز عضو هستند که از این تعداد ۳۲ کودک و نوجوان استثنایی هستند

/ ‏۱۸۹۹/‏۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.