پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمیته پیشگیری کرونا در آموزش و پرورش مازندران مستقر شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: علیرضا سعدی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کمیته با هدف اجرای مصوبات استان در زمینه با اقدامات پیشگیرانه از شیوع و گسترش بیماری کرونا ایجاد شده است.

وی افزود: انتقال، تکلیف و پیگیری دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از وظایف اصلی این کمیته است .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تعطیل بودن مدارس تا پایان هفته جاری گفت: این تعطیلی مربوط به دانش آموزان بوده و مسئولان مدارس به صورت عادی در محیط کار خود باید حاضر باشند.

سعدی‌پور پیگیری وضعیت بهداشتی محیطی مدارس و پاکساز مدارس مازندران از هرگونه احتمال وجود ویروس را از دیگر مسئولیت های کمیته مذکور برشمرد و گفت: کمیته پیشگیری از کرونا آموزش و پرورش به صورت مستقیم با دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط خواهد بود و آخرین دستورالعمل ها را اجرایی خواهد کرد.

وی مدیریت کمیته پیشگیری از کرونا را با معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد و گفت: سید علی ساداتی به عنوان سرپرست این کمیته انتخاب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران سلامتی دانش‌آموزان را اولویت‌ دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از انتقال ویروس، تعطیلی و در منزل بودن دانش‌آموزان از اهم دغدغه‌های ما به شمار می‌آید که با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد آن تصمیم گیری و به طور مرتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

از روز یکشنبه  هفته جاری تمامی مدارس استان مازندران در پی شایعات مبنی بر شیوع ویروس کرونا در استان تعطیل شدند که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۵۳۶ هزار دانش آموز و حدود ۳۸ هزار نیروی فرهنگی است که در چهار هزار و ۴۰۰ مدرسه تحصیل و تدریس می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.