پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک 50 میلیارد تومانی مازندرانی‌ها برای مقابله با کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، سردار محمدحسین بابایی یک‌شنبه‌شب از کارگاه محل تولید ماسک و گان پزشکی در هنرستان دخترانه هاجر این شهرستان، تولید دستکش یک‌بار مصرف و مواد شوینده بسیج دانش آموزی نوشهر و تولید ماسک و تهیه سبد معیشتی مرکز نیکوکاری یاران گمنام و گردان بیت المقدس شهید معقولی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی همبستگی و وحدتی که ایجاد شده بود تداوم یافت، اظهار کرد: این سرمایه بزرگی برای مملکت ما است که حضور مردم باعث آن شد و باید گفت برخلاف تصور دشمنان که با تحریم و دیگر مشکلات فکر می‌کردند دچار آسیب شدیم ولی این آسیب به خودشان برگشت و ما با استفاده از این موقعیت، هم سرمایه انسانی و اجتماعی خوبی در کشور به دست آوردیم و هم ابتکارات و خلاقیت‌ها به دست آمد.

وی افزود: اکنون یک نیروی وسیع در کشور ایجاد شد تا چنانچه جنگ بیولوژیک اتفاق بیفتد ما سربازان آموزش دیده در نقطه نقطه کشور در شهر و روستاها داریم که راهکار را یاد گرفتند و از سویی دیگر هم تجربیات خوبی در حوزه کادر پزشکی و غیره به دست آمد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه داروهای خوبی نیز شروع به تست شدند و امیدواریم که نتایج موفقیت‌آمیزی داشته باشد، گفت: بالاتر از همه که اهمیت بیشتری دارد، همراهی مردم است و مردم معنی ایثار را به خوبی می‌فهمند.

وی عنوان کرد: در کشور ما تقریبا هیچ نقطه‌ای در ایران نیست که جمعی از مردم وارد گود نشده باشند و مردم برای تولید ماست و لباس گان پزشکی پای کار آمدند و این باعث آرامش جامعه شد.

این مسؤول تصریح کرد: ابر قدرت هایی که خیلی قیافه می‌گرفتند، الان به دلیل کمبود امکانات و تلفاتی که در بحث کرونا دارند نمی‌دانند چگونه باید آن را جمع کنند و همان‌هایی که با هم متحد بودند و اتحادیه داشتند در ساده ترین چیزها به وحشی گری، جنگ ماسک و سرقت راه انداختند اما در ایران، مردم در اهدای ماسک، لباس پزشکی و… به پزشکان و پرستاران از یکدیگر سبقت می‌گیرند و به آنها روحیه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آن‌قدر انفاق و ایثار صورت گرفت که معجزه آفرید، افزود: رزمایش کمک مؤمنانه که انجام شد فوق تصور برنامه‌ریزی‌های ما بود و امسال ماه رمضان به یاد ماندنی و ویژه خواهیم داشت.

بابایی خاطرنشان کرد: در حدود دو ماه گذشته مردم مازندران بیش از ۵۰ میلیارد تومان فقط در بحث فعالیت‌های بسیج کمک کردند و این جدا از تجهیزاتی است که برای بیمارستان‌ها خریداری شد که البته این حرکت‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا ۲۵ فروردین ۹۹ بسیجیان مازندران بیش از ۵ میلیون قطعه انواع دستکش، ماسک و گان پزشکی تولید کردند، اظهار کرد: بیش از ۱۰۱ هزار بسته معیشتی تا قبل از نیمه شعبان توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده در سطح روستاها و شهرها توزیع عملیات ضدعفونی و گندزدایی صورت گرفت، گفت: در حال حاضر نیز تا آنجایی که خبر دارم در برخی شهرستان‌ها حدود چهار میلیارد تومان پول و دیگر اجناس تهیه و همچنان این کمک‌ها ادامه دارد.

وی از اجرای برنامه سه مرحله ای کمک‌های مؤمنانه خبر داد و تصریح کرد: یک مرحله تا قبل از ماه رمضان، در مرحله دوم در نیمه ماه مبارک رمضان به مناسبت میلاد امام حسن عسگری(ع) انجام می‌شود و مرحله سوم هم در شب عید فطر صورت خواهد گرفت که البته در این بین برنامه‌های دیگری نیز اجرا خواهد شد.

بابایی بیان کرد: در بحث افطاری نیز امسال به دلیل رعایت فاصله بهداشتی در بحث کرونا، زمینه‌سازی صورت گرفت تا افراد و خیرین بتوانند به هیأت‌ها و آشپزخانه‌هایی که تدارک دیده شده است اقلام مواد غذایی را تحویل دهند تا طبخ شود و سپس در بین جامعه هدف توزیع شود که جامعه هدف ما بیش از صد هزار نفر است اما هنوز شناسایی ادامه دارد و مطمئناً بیش از این تعداد خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش اول توزیع را از فریدونکنار و در روز دوم اردیبهشت سالروز شهادت شهید بصیر و روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع خواهیم کرد و سپس روز پنجشنبه از گلوگاه و نوشهر و در نهایت جمعه نیز بقیه شهرها انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: تاکنون ۴۴۰ هزار نفر روز بسیجیان در امر ضدعفونی به مبارزه با ویروس کرونا فعالیت کردند و حضور بسیار عالی داشتند که بیش از حد تصور برنامه‌های ما با استقبال بسیاری رو به‌رو بودیم.

وی با اشاره به اینکه رزمایش ایثار تا نیمه شعبان انجام شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همه بسیار خوب کار کردند ولی دو گروه نقش پررنگی داشتند که یک گروه خانم‌ها بودند و همواره در همه عرصه‌های پزشکی پرستاری و نیز حضور در کارگاه‌ها برای تولید ماسک و لباس‌های پزشکی تا پشتیبانی حضور پررنگی داشتند و یک گروه نیز روحانیت بودند که در دو قالب نیروهای جهادی همراه همه طیف‌ها حرکت کردند.

بابایی گفت: گروه دیگر به نام قرارگاه موسی بن جعفر (ع)، ذیل قرارگاه پدافند زیستی استان در موضوع کمک به تجهیز، غسل و کفن درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا مباحث شرعیات را انجام می‌دادند و خوب درخشیدند و کار بسیار قابل تقدیری است.

  / 86019/ع/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.