پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک مؤمنانه به بیش از 2 هزار نفر در سوادکوه/ تشکیل 109 گروه جهادی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سید موسی حسین‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه رزمایش کمک مؤمنانه در ۳ مرحله تعریف شد، گفت: دو هزار و ۱۴۶ نفر به عنوان جامعه هدف رزمایش کمک مؤمنانه سوادکوه برای ماه رمضان در نظر گرفته شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه از تهیه و توزیع ۸۰۰ بسته بهداشتی و ۷۰۰ سبد کالا در نیمه شعبان خبر داد و افزود: بانک اطلاعات جامعه هدف جهت اهداء کمک مؤمنانه شهرستان سوادکوه توسط نهاد‌های حمایتی و مؤسسه‌های خیریه در جلسه قرارگاه پشتیبانی، بررسی، دریافت و یکپارچه‌سازی شده است.

 

حسین‌نژاد هدف از تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی جامعه هدف را ارائه کمک‌ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و مؤسسات نیکوکاری فعال در سطح  شهرستان به صورت همسان عنوان کرد.

وی با دعوت از مردم سوادکوه و سوادکوهی‌های مقیم در سایر شهر‌ها و استان‌ها برای مشارکت در طرح کمک مؤمنانه، گفت: پاسداران سپاه شهرستان سوادکوه هر کدام مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای تهیه سبد کالا برای مشارکت در این رزمایش اختصاص دادند و در ادامه از نهادهای حمایتی شهرستان مانند کمیته امداد، بهزیستی، مؤسسات نیکوکاری آبشار عاطفه‌ها، مسجد جامع پل‌سفید، موسسه الغدیر و هلال احمر برای پوشش و رسیدگی به معیشت جامعه هدف و مشارکت در رزمایش کمک مؤمنانه تقدیر می‌کنم.

 

 

وی با قابل‌تحسین‌خواندن حضور خیران و برخی از ادارات شهرستان برای مشارکت در این امر خداپسندانه از فرماندار سوادکوه به‌دلیل حمایت‌های بی‌بدیل از این رزمایش قدردانی کرد و افزود: آنچه بر غنای این رزمایش مواسات،همدلی و کمک مؤمنانه افزود، حمایت مسوولان، خیرین، اصناف، پزشکان، مهندسان، اهالی رسانه، هنرمندان، شهرداران، بخشداران، دهیاران، مؤسسه‌های خیریه و ادارات شهرستان بود.

*تشکیل 109 گروه جهادی در سوادکوه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی و اشاره به اینکه بسیج سازندگی برآمده از متن مردم است و کار نیمه‌تمام در کارنامه خدماتش وجود ندارد، گفت: خدمت بسیج سازندگی به مردم نقش مهمی در مقابله با جنگ روانی دشمنان دارد.

حسین‌نژاد، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی، فعالیت در اقتصاد مقاومتی و کمک در حوادث را از مأموریت‌های بسیج سازندگی ذکر کرد و افزود: ۱۰۹ گروه جهادی توسط بسیج سازندگی سپاه سوادکوه تشکیل شد که در سال گذشته سه هزار و ۹۵۰ نفر – روز در قالب ۸۰ گروه جهادی در طرح‌های محرومیت‌زدایی شرکت کردند و ۱۵ تیم پزشکی تخصصی و عمومی را به مناطق محروم اعزام کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه از برگزاری ۱۵ میز خدمت و مشارکت مستقیم بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی خبر داد و افزود: ۱۰ شبکه همگام ترویج دامپروری، آموزش و کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی برای هر ۱۵ روز یک‌بار سازماندهی شدند و تعداد ۳۶ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در راستای اشتغال‌زایی در سطح شهرستان ایجاد شد.

 

حسین‌نژاد از ساخت و تحویل ۱۲ واحد منزل مسکونی با همکاری سپاه و خیرین محرومیت‌زدایی خبر داد و با بیان اینکه بازسازی و ساخت ۴ تک‌مزار شهید در سال گذشته انجام شد و ۲ مزار دیگر هم در سال‌جاری توسط بسیج سازندگی به اتمام می‌رسد، خاطر نشان کرد: ۸ طرح آب‌رسانی روستایی به بسیج سازندگی سوادکوه واگذار شد که به شرط پایداری جوی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تقدیر از فرماندار، بخشداران، شهرداران، دهیاران، شوراها و مدیران ادارات و نهاد‌های شهرستان سوادکوه، گفت: تلاش در یک سنگر با دغدغه مشترک برای دفاع از کشور و سازندگی مهم است و گام‌برداشتن در این مسیر مصداق بسیجی‌بودن است.

 /۸۶۰۱۵/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.