پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمربندی های آمل سبز می شود/رفع نیازهای خودرویی آتش نشانی

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید هاشمی عصر چهارشنبه در جلسه هیئت مدیره سازمان‌های وابسته شهرداری آمل گفت: خوشبختانه مدیران عامل سازمان‌های وابسته شهرداری برنامه‌های قوی وقابل دفاعی در سال ۹۹ برای بخش‌ها و حوزه‌های مختلف سطح شهر تصویب وارائه کردند، که امیدواریم با اجرایی شدن تعدادی از آنها در سال جاری و فراهم شدن زیرساخت‌های تعدادی دیگر، خدمات درخور توجهی به شهروندان فهمیم آملی ارائه شود.

انتظارات از حوزه فرهنگی بالاست

وی با بیان اینکه فرهنگ شاخصه اصلی توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه است و توقع و انتظارات از شهرداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز بالاست، گفت: البته برنامه‌های خوبی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل تدوین شده و زحمات زیادی هم دراین خصوص در بخش‌های مختلف و درسال گذشته کشیده شده است.

شهردار آمل گفت، اعتقاد داریم که هرچقدر در موضوعات مختلف شهری با نگاه فرهنگی و فرهنگ سازی هزینه کنیم به همان مقدار باعث ارتقا سطح فرهنگی، واجتماعی شهروندان ارتقا خواهد یافت و در مقابل بزهکاری‌ها و بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

نیازهای خودرویی آتش نشانی برطرف می‌شود

هاشمی همچنین، به ظرفیت‌های بالای فنی درسازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل اشاره کرد وگفت: نوسازی ناوگان آتش نشانی شهرداری وبکارگیری ماشین آلات جدید همسو با بلندمرتبه سازی شهری پیشرفتی نداشته وبه طور حتم در سال جاری این اتفاق مهم برای سازمان آتش نشانی آمل عملیاتی خواهد شد.

وی، بر انجام آموزش‌ها وخلاقیت های هنری در راستای ارتقای فرهنگ ایمینی در میان شهروندان تاکید کرد وگفت: ارائه این آموزش‌ها باعث افزایشی ضریب سلامت و امنیت جانی شهروندان شود باید درسال جاری پیگیری وحتما در حوزه آموزش این سازمان قرار گیرد.

کمربند سبز در آمل

شهردار آمل همچنین از رویکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری آمل به سمت بومی کردن کاشت درخت در این شهر ونیز بکارگیری شیوه‌های جدید آبیاری در حوزه فضای سبز شهری را ارزشمند خواند وگفت: سندخوردن و پلاک کوبی درختان دربلوارها، اصلاح روش‌های سنتی فضای سبز و اجرا کردن برنامه‌های جدید در این بخش برای شهروندان با توجه به سلایق متفاوت امری مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه توجه جدی به پارک هلومسر و ایجاد تفرجگاه و حضور بیشتر شهروندان را دراین پارک داریم و حتی با سازمان جنگل‌ها وارد مذاکره و خبرهای خوبی برای این پارک درراه است، گفت: کمربندی‌های برون شهری آمل به لحاظ فضای سبز انصافاً جلوه‌های نازیبایی دارد و درتعامل با اداره راه و شهرسازی و پیشنهادی که شهرداری ارائه کرده، به دنبال ایجاد فضای سبز مناسب در کمربندی‌های آمل هستیم وانشاله امسال اجرایی خواهد شد.

یکسان سازی ایستگاه‌های تاکسی و توقف صدور پروانه‌های جدید

شهردار آمل در بخش دیگری با بیان اینکه در سال‌های گذشته حجم بالا و بدون کارشناسی و نیاز شهر آمل پروانه‌های فعالیت برای تاکسی صادرشده و این حجم بیش از نیاز واقعی شهر بوده است، به رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری دستور داد تحت هیچ شرایطی در سال جاری وسال های آینده پروانه‌های جدید برای ورود تاکسی صادر نشود چرا که به اندازه سال‌های آینده در آمل تاکسی شهری وجود دارد.

هاشمی در عین حال، یکسان سازی ایستگاه‌های تاکسی و بازسازی ایستگاه‌های قیمتی با همکاری شرکت‌های تبلیغاتی و ایجاد تعمیرگاه مرکزی برای تاکسی و الکترونیکی کردن پرونده‌های رانندگان تاکسی توسط سازمان حمل ونقل، بار ومسافر شهرداری آمل درسال جاری استقبال کرد.

هزینه‌های رایگان برای خانواده‌های کرونایی

شهردار آمل با اشاره به اینکه به منظور همدردی با خانواده‌های متوفیان کرونایی همه هزینه‌های مربوط به غسل، کفن ودفن اموات توسط سازمان آرامستان این شهرداری رایگان اعلام کرد، گفت: خوشبختانه این ایده باعث همراهی دیگرسازمان های آرامستان سراسر کشور نیز شده و اعتقاد داریم که در این ایام باید درکنار مردم بود.

پیگیری تعریض ۴۰ سال بلوار امام رضا با کمک نماینده مجلس

هاشمی همچنین به تعریض بلوار امام رضا (ع) که بعد حدود ۴۰ سال نیمه کاره هنوز به طور کامل تمام نشده اشاره کرد و گفت: در نشست اعضای شورای شهر با منتخب مردم آمل درمجلس شورای اسلامی تصمیم‌ها و قول‌های خوبی گرفته وداده شده و امیدواریم که در سال جاری اتفاق‌های خوبی برای این بلوار ایجاد شود.

شهردار آمل با اشاره به اینکه پارسال و به خصوص در سه ماه پایانی سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت جدید ونیز روکش آسفالت درمناطق مختلف شهرانجام شده است، گفت، که امسال با حمایت شورای اسلامی شهر حدود ۱۴ میلیارد تومان برای خرید قیر ونیز آسفالت خیابان‌ها وکوچه های جدید شهر ونیز روکش آسفالت اختصاص داده شده ودر ماه‌های آینده با انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.

هاشمی در پایان درخصوص وضعیت زباله شهر آمل با بیان اینکه متأسفانه بحران زباله ملی است و نباید مردم آمل و مازندران هزینه میزبانی از مسافران را بپردازند، ابراز امیدواری کرد، با تصمیم‌های استانی که در خصوص مکان جدید زباله آمل می‌شود، گره کور شهرهای مرکزی مازندران که درواقع زباله حدود یک میلیون شهروندان به آمل حمل ودفن می‌شود، با مدیریت صحیح انشالله تعیین تکلیف شود.

کد خبر 4919055
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.