پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمبود جنگلبان اجرای طرح تنفس جنگل ها را با مشکل روبرو می‌کند

یوسف‌نژاد مطرح کرد:کمبود جنگلبان اجرای طرح تنفس جنگل ها را با مشکل روبرو می‌کند/ لزوم توجه به همه جوانب اجرای طرح

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه کمبود جنگلبان و عدم نظارت موجب تخریب گسترده جنگل ها شده است، گفت: برای اجرای طرح تنفس جنگل باید همه جوانب سنجیده شود.

 

علی‌اصغر_یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص طرح تنفس جنگل‌، گفت: برای اجرای طرح تنفس جنگل باید همه جوانب آن سنجیده شود به عبارتی باید درنظر داشت که اگرچه اجرای این طرح منجر به بهبود وضعیت درختان جنگل‌ها می شود اما از طرفی ممنوعیت بهره‌برداری موجب منحل شدن واحدهای تولیدی و بهره‌برداری از جنگل می‌شود و واردات چوب تنها پیشنهاد جایگزین آنها خواهد بود.

 

نماینده مردم ساری و میان درود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنفس در جنگل معنا ندارد، تصریح کرد: واقعیت آن است که باید بهره‌برداری‌ از جنگل ها مناسب و علمی شود، درختان عمر مفیدی دارند که بعد از طی عمر مفید خود در شرایط افول قرار می‌گیرند که می توان بهره برداری دیگری از آن کرد اما باید تاکید کرد که برداشت ها باید اصولی باشد.

 

وی افزود: هم‌اکنون در مناطقی که طرح بهره‌بردای جنگل وجود دارد، درختان تحت مدیریت و نظارت مورد بهره‌برداری قرار می‌‌گیرند در حالیکه در سایر مناطق که بهره‌برداری ممنوع است درختان بیشتری تخریب شده‌اند، تجربه نشان داده که طرح بهره‌برداری موجب صیانت از درختان می‌شود.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخریب غیرقانونی جنگل ها در سایه عدم نظارت و کمبود جنگل‌بانان رقم خورده است، گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع، آبخیزداری کشور نیروی انسانی لازم برای حفاظت و صیانت از درختان جنگل‌های شمال کشور را ندارد که همین کمبود نیروی انسانی آسیب بزرگی به اجرای طرح تنفس جنگل خواهد زد./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.