پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کلاهبردار 250 میلیاردی در دام پلیس فتا مازندران 

0

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار 250 میلیارد ریالی که با تبلیغ خرید و فروش ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی از 106 نفر از مردم در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بود خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مراجه انتظامی مبنی بر کلاهبرداری از آنان با وعده سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال توسط فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام موضوع در دستور کار پلیس فتا استان  قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد:  شاکیان این پرونده که برابر اظهاراتشان از طریق واسطه هایی  با متهم که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کرد آشنا شده بودند، اقدام به واریز وجه برای سرمایه گذاری به حساب وی کرده بودند که در زمان دریافت سود شخص مورد نظر حساب کاربری خود را  از  دسترس خارج کرد  .

سردار مفخمی، خاطرنشان کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده کارآگاهان پلیس فتا استان با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه متهم را که اهل و ساکن استان فارس  بود  شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی وی را در اقدامی غافلگیرانه در استان مذکور دستگیر کردند . این مقام انتظامی در ادامه اظهار داشت: متهم که پس از دستگیری منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بود، در مواجهه با ادله های پلیسی به کلاهبرداری از 106 نفر از مردم در سراسر کشور  به مبلغی بالغ بر 250 میلیارد ریال اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

وی با هشدار به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال می کنند، بیان داشت: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی های آنلاین وجود ندارد این موضوع می تواند مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران فضای مجازی  وارد شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه اذعان داشت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ضمن این که شماره تلفن 096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.