پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کلاهبردار ۱/۵ میلیارد ریالی فست فودی در قائمشهر بازداشت شد

0

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان قائم شهری به پلیس و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای قائم شهر در تحقیقات اولیه به سرنخ هایی از وجود ارتباط بین برداشت های غیر مجاز با دستگاه “اسکیمر” که وسیله ای برای کپی اطلاعات کارت های بانکی است رسیدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات از مال باختگان دریافتند، تمامی مال باختگان طی ۱۰ روز گذشته با مراجعه به یک واحد صنفی عرضه فست فود و خرید با کارت بانکی از حسابشان برداشت غیر مجاز صورت گرفته که با دریافت این اطلاعات، این واحد صنفی شناسایی شد.

سرهنگ مفخمی افزود: با شناسایی مالک و متصدی این واحد صنفی و انجام تحقیقات از آنان، متهم به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان این واحد صنفی که شرکت کامپیوتری نصب و راه اندازی کننده سامانه الکترونیکی نوبت دهی فروشگاه بوده، شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیات ضربتی ستگیر شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از محل سکونت متهم به سرقت اینترنتی، آلات جرم و سیستم های رایانه ای و مخابراتی به همراه ۲ لپ تاپ، یک گوشی آیفون، چاپگر قابل حمل برای جعل کارت های بانکی و پرینت آنها کشف شد.

سرهنگ مفخمی با اشاره به کشف ۱۰۰ کارت بانکی و کارت های خام که اطلاعات حساب مال باختگان بر روی آنها کپی شده بود به همراه رمز تمام کارت ها، گفت: متهم که دارای سابقه کیفری متعدد و تحصیلات در حوزه امنیت شبکه رایانه ای بوده، پس از دستگیری به بزه انتسابی و برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی شهروندان از این طریق اقرار کرد.

شهروندان رمز کارت خود را شخصاً استفاده کنند

سرهنگ مفخمی با هشدار به شهروندان از آنان خواست در زمان خرید با استفاده از دستگاه کارتخوان شخصاً نسبت به وارد کردن رمز کارت بانکی خود اقدام کنند و از در اختیار قرار دادن رمز کارت بانکی خود به متصدیان واحدهای صنفی جدا خودداری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین به متصدیان واحد های صنفی هشدار داد برای نصب و راه اندازی سامانه های الکترونیکی از نمایندگی های مجاز خدمات الکترونیکی و رایانه ای استفاده کنند و از جذب و به کارگیری افراد ناشناس که بدون مجوز رسمی از سازمان های مربوطه اقدام به فعالیت می کنند، جدا خودداری کنند.

غذای فست فود در سال های اخیر مشتریان زیادی در استان مازندران جذب کرد به گونه ای که هم اکنون در هر خیابان شهرهای استان چندین فروشگاه عرضه کننده اینگونه غذاها فعالیت دارند.

این استان همچنین به خاطر میزبانی سالانه از بیش از ۵۰ میلیون گردشگر، یکی از قطب های تهیه و عرضه غذاهای فست فودی به شمار می رود.

هم اکنون برابر آمارهای رسمی بیش از پنج هزار فروشگاه عرضه غذاهای فست فودی در مازندران فعالیت دارد در حالی که تعداد واحد های پذیرایی غیر فست فودی مازندران از ۲ هزار واحد فراتر نمی رود.

۷۳۳۵/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.