پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشور‌های ترکیه، ارمنستان و ترکمنستان مشتر‌ی‌های فلورین مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: برسان معاون معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ معدن فلورین در استان شناسایی شد که حدود سه معدن تعطیل است، گفت: حدود ۱۵ هزار تن سنگ فلورین سالانه از این معادن استخراج وبه صورت خام در صنایع داخلی استان‌های کرمان، اصفهان و برخی کشور‌های خارجی ارسال و استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت صادرات مازندران در بخش فلورین یک میلیون ۴۰۰ یورو است، گفت: با توجه به تحریم‌های اخیر امسال ۴۰۰ هزار یورو فلورین به کشور‌های ترکیه، ارمنستان و ترکمنستان صادر شد.

معاون معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: قسمتی از فلورین‌های استخراجی نیز بصورت خام برای ذوب به صنایع فولاد اصفهان فرستاده می‌شود.

برسان با بیان اینکه بیش از دو میلیون تن فلورین در معادن استان شناسایی و ذخیره شده است، افزود: اگر کارخانه فراوری شیمایی فلورین در استان راه اندازی شود ارزش افزوده این محصول تا ۵ برابر افزایش می‌یابد.

وی گفت: اگر سرمایه گذاران برای احداث صنایع فراوری شیمیایی فلورین اقدام کند، اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همکاری لازم را در زمینه پرداخت تهسیلات و تهیه زمین خواهد کرد.

معاون معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه ۲۴۳ واحد معدنی در مازندران وجود دارد، افزود: چهار هزار نفر نیرو در ۱۳۰ واحد معدنی فعال مشغول به کار هستند.

وی به ذخیره ۸۲۰ میلیون تنی معادن استان اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۱۹ میلیون تن از ذخایر معدنی استان برداشت می‌شود.

معدن فلورین اراء یکی از معادن فلورین در استان مازندران می باشد./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/آ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.