پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف 102 میلیاردی زمین‌خواری در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی به ویژه تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی طرح برخورد و مقابله با زمین‌خواری از سوی پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط به مدت سه روز در سطح استان مازندران به مرحله اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی متهمان به زمین‌خواری، ماموران پلیس موفق به کشف ۱۷ فقره زمین‌خواری در سطح استان شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در این خصوص بیش از ۳۹۶ هزار و ۴۷۳ متر مربع از اراضی ملی و طبیعی استان شامل؛ جنگل، مراتع، سواحل دریا آزادسازی شد و از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی جلوگیری شد.

این مسوول با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار زمین خواری ۱۰۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده، افزود: با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط زمین‌های آزادسازی و با طبیعت بازگردانده شد‌.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: تعرض به اراضی ملی و طبیعی و تخریب گونه‌های گیاهی و درختان جنگلی نه تنها ضربه به طبیعت، بلکه تجاوز به حقوق بیت‌المال است و پلیس با هر گونه تعرض به منابع ملی و طبیعی برابر قانون رفتار خواهد شد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.