پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف ۳ تن انواع مواد مخدر در مازندران

0

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳ تن انواع مواد مخدر در سطح استان طی ۷ ماهه گذشته خبر داد.

سردارسید محمود میرفیضی در تشریح این خبر، گفت: امروزه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه ‏های مختلف می‌شود .

وی تصریح کرد: ویرانگری‏‌های حاصل از مواد مخدر زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را به‌طور جدی به مخاطره می‌اندازد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: پدیده شوم قاچاق مواد مخدر بیش از آن که فعالیتی سوداگرانه، تجاری و اقتصادی در عرصه مافیای اقتصاد بین ‏المللی باشد، ابزاری کارآمد و راهبردی برای به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی جوامع از سوی سلطه طلبان است .

میرفیضی با اشاره به اجرای یک هزار و ۲۰۳ طرح پاکسازی نقاط آلوده، ارتقاء امنیت اجتماعی و طرح های کنترلی محورهای مواصلاتی از انهدام ۴۲ باند قاچاق مواد مخدر در استان خبر داد .

وی خاطرنشان کرد: در ۷ ماهه گذشته بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر در سطح استان از سوداگران مرگ کشف شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است .

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری ۴ هزار و ۹۵۲ خرده فروش مواد مخدر در استان  خبر داد و افزود: به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در جامعه ۴ هزار و  ۸۵ معتاد متجاهر با اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان شناسایی و جمع آوری و برای سیر مراحل درمانی به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ استان معرفی شدند .

میرفیضی اظهار کرد: مبارزه با اعتیاد قطعاً بیش از آنکه ماموریتی در راستای وظایف مصرحه نیروی انتظامی باشد، اقدامی استراتژیک برای مقابله با ابزار نظام سلطه جهانی در انحطاط اخلاقی جامعه  است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد، تاکید کرد: با تدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه می ‌توان آن را به کنترل در آورد و در این راستا نیز تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه پیشگیری از اعتیاد را بر درمان معتادان مقدم بداریم.

فرمانده انتظامی مازندران از خانواده‌ها خواست: برای ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه ضمن همکاری با پلیس هرگونه اطلاعات و اخباری در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.