پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف اشیاء عتیقه 2 هزار ساله در کلاردشت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار سیدمحمود میرفیضی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک گروه حفاری غیرمجاز در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان پلیس آگاهی کلاردشت، با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را که با تشکیل باندی 4 نفره در حال حفاری در یکی از مناطق تاریخی آن شهرستان بودند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: در این عملیات 60 قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف و ادوات نظامی از جنس مفرغ که کارشناسان مربوطه قدمت آن را 2 هزار سال قبل برآورد کرده اند، کشف شد.

میرفیضی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

وی در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان مازندران اهمچین از دستگیری باند سارقان سیم و کابل برق با 48 فقره سرقت در شهرستان تنکابن خبر داد.

میرفیضی  اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع برق در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان تنکابن قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تنکابن با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند 3 نفره سرقت سیم برق شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به 48 فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع برق در سطح شهرستان تنکابن اقرار کردند.

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.
 

 /86041/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.