پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشت 150 هکتار علوفه در چهاردانگه ساری

0

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری در بازدید میدانی از اجرای طرح جهش تولید دیمزار های این شهرستان در منطقه چهاردانگه ساری، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در 150 هکتار اراضی این منطقه علوفه کشت شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری، سید اسماعیل علوی در بازدید میدانی با همراهی معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مسئول مرکز چهاردانگه از اجرای طرح کشت تریتیکاله اظهار کرد: با هدف توسعه کشت علوفه ، 150 هکتار از اراضی این منطقه به کشت علوفه تریتکاله و جو اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی ساری تصریح کرد: برای تحقق برنامه‌های ابلاغی طرح جهش تولید در دیم‌زارها و با برنامه ریزی های انجام شده، تاکنون در50 هکتار  مزارع تحت پوشش مرکز چهاردانگه تریتیکاله و 100 هکتار جو علوفه ای کشت شد.

وی با بیان اینکه تریتیکاله غله‌ای جدید است که در نتیجه تلاقی ژنوم‌های گندم جنس Triticum و چاودار جنس Secale به وجود آمده‌است، اضافه کرد:  نام تریتیکاله از نام علمی گونه‌های به وجود آورنده آن است که در این مورد گندم به جای گیاه مادر و دانه‌های گرده از چاودار است.

علوی با اشاره به اهمیت طرح جهش تولید در دیمزارها و نقش آن در افزایش تولید، گفت: در سال زراعی 1403 – 1402طرح جهش تولید در دیمزارها با افزایش ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته  در 17 هزار و 690 هکتار از اراضی زراعی اجرایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.