پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشت گیاهان دارویی یک تیر با دو نشان!

0

یک کارشناس گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: گیاهان دارویی هم برای مردم درآمدزا ‌بوده و هم بدون عوارض جانبی جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی امروز است.

کیوان پیراسته در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه  گیاهان دارویی از لحاظ اقتصادی می تواند برای مردم جنبه درآمدی داشته باشد، اظهار کرد: امروزه داروهای شیمیایی به خاطر عوارض جانبی بسیار و مسکن موقت بودن که جنبه درمانی ندارند جای خود را کم کم به داروهای گیاهی می دهد.

وی با اشاره به اینکه  بسیاری از بیماران مانند بیماران قلبی، میگرن و معده  با مصرف داروهای شیمیایی نه تنها به خوبی درمان نشده بلکه دچار عوارض زیادی شدند، تصریح کرد: بیمار با مصرف گیاهان دارویی علاوه بر درمان دچار عوارضی نمی شود.

این کارشناس گیاهان دارویی و طب سنتی با تاکید بر نقش مهم نوع تغذیه در سلامتی انسان، گفت: در ابتدا به شخص مراجعه کننده گفته می شود از طریق نوع غذاهایی که می خورد؛ به خود کمک کند زیرا اکثر غذاهایی که استفاده می شود ارگانیک نیست  و مواد شیمیایی  دارند.

وی با اشاره به اینکه  مردم باید خودشان دست بکار شده و برای حفظ سلامتی خود تلاش کنند،  ادامه داد: افزودن آویشن به عنوان داروی گیاهی در زمان تهیه غذای بیمار به سلامتی او کمک زیادی می‌کند.

این کارشناس گیاهان دارویی و طب سنتی با بیان اینکه در ابتدا مزاج شناسی مهم است و مردم باید یک آگاهی از مزاج خود داشته باشند و بعد از داروهای گیاهی استفاده درست کنند، بیان کرد: خیلی از مردم کم خون هستند یا از درد مفاصل رنج می برند و استفاده از گیاهان دارویی در این گونه موارد بسیار کمک کار است.

پیراسته با اشاره به خواص گزنه  برای کاهش قند و گیاهی همچون بهارنارنج برای درمان بیماری های عصبی، گفت: استفاده از گیاهان دارویی ممکن است طی چند روز یا چند طبقه اثرات خود را بگذارد و مردم باید با صبر و شکیبایی منتظر اثر گیاهان دارویی باشند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه کجور دارای گونه های زیادی از گیاهان دارویی است که می تواند به رشد و توسعه منطقه کمک کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.