پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشاورزان مازندرانی امسال پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

0

حسین نگهدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر دریافت کنندگان این میزان تسهیلات را  ۱۷ هزار و ۸۶۸ بهره بردار اعلام کرد.

وی همچنین گفت که از محل این تسهیلات ۷۷۰ شغل جدید در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شده است.

نگهدار بیشترین میزان تسهیلات پرداختی را به سه هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال مربوط به سرمایه در گردش برای افزایش تولید محصولات زراعی با تائید کارگروه اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ها از منابع داخلی بانک کشاورزی اعلام کرد و گفت که این تسهیلات به ۱۴ هزار و ۵۷۷ بهره بردار پرداخت شده است.

وی با اعلام این که ۴۴۹ میلیارد ریال نیز تسهیلات رونق تولید در این مدت به ۹۱ واحد کشاورزی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب پرداخت شد، گفت : امسال ۶۱۴ بهره بردار با درخواست پنج هزار و  ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

نگهدار ۴۰۶ میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی سال جاری به کشاورزان استان را مربوط به خط اعتباری مکانیزاسیون برای خرید تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی دانست و افزود که ۶۲۰ کشاورز از این تسهییلات برخوردار شدند.

وی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از دیگر محورهای مورد توجه این سازمان بر شمرد و  اظهار داشت: ۱۳۰ میلیارد ریال از این محل جذب و ۲۳ طرح نیز با آن اجرا شد.

معاون جهاد کشاورزی مازندران  افزود : در قالب سامانه سیتا  از محل تبصره ۱۸ برای طرح های گلخانه ای، دام و طیور و صنایع و شیلات هم ۵۵۱ تولیدکننده برای دریافت مبلغ چهار هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال تسهیلات به بانک توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد تاکنون ۲۴ متقاضی به مبلغ ۸۴ میلیارد ریال تسهیلات با سود بانکی ۷ تا ۱۵ درصد دریافت کردند.

نگهدار گفت : برای جبران خسارت سیل امسال ، ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۲ هزار و ۴۱۹ کشاورز خسارت دیده مازندران پرداخت شد.

وی  گفت : ۱۶۳ میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیز به ۱۱۴ بهره بردار  در راستای کمک های فنی و اعتباری، سرمایه در گردش امور عشایر، مشاغل خانگی، توسعه اشتغال روستایی و فراگیر  امسال پرداخت شد.

استان مازندران با تولید ظرفیت ۷۲ نوع از تولیدات محصولات کشاورزی به مقدار هفت میلیون تن، حدود ۱۱ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.