پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسانی که شعار می‌دهند امروز دست به کودک‌کشی زدند/ اعلام مشکلات مازندران به رئیس مجلس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری اظهار کرد: کودک در هیچ جامعه‌ای گناهکار نیست نباید هدف تحریم، تهدید و جنگ‌های نظامی قرار بگیرد که متاسفانه کسانی که شعار سرمی‌دهند امروز در یمن، افغانستان و فلسطین کودک‌کشی کرده و به کودک‌کش‌ها بها می‌دهند.

خطیب جمعه ساری، در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنان علی (ع)، بیان کرد: اجازه ندید شهوات دین‌تان را فاسد کند، اگر قرار باشد دین و آخرت خراب شود دنیایش هم خراب شود بهتر است.

وی با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی، گفت: متاسفانه در سال جاری، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و فرمایش مقام رهبری مبنی بر اینکه مصلحت بر عدم سفر به کربلا توسط ستاد مقابله با کرونا تشخیص داده شد، امسال پیاده‌روی اربعین نداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: امسال گرامیداشت روز جهانی کودک همزمان با اربعین حسینی خواهیم داشت، کودکان آینده‌سازان ما هستند، کودک در هیچ جامعه‌ای گناهکار نیست نباید هدف تحریم و تهدید و جنگ‌های نظامی قرار بگیرد که متاسفانه کسانی که شعار سرمی‌دهند امروز در یمن، افغانستان و فلسطین کودک‌کشی کرده و به کودک‌کش‌ها بها می‌دهند.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: مردم باید جریان کرونا را جدی بگیرند تنها راه کاهش انتقال کرونا این است که مشارکت مردمی وجود داشته باشد، در مازندران رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک به ۵۴ درصد کاهش پیدا کرد، در بخش رعایت مساجد رتبه اول را کسب کردند، همه باید رعایت کنند تا وضعیت سفید شود.

خطیب جمعه ساری گفت: هفته دفاع مقدس را پشت سر  گذاشتیم از زحمات مدافعان راستین کشور قدردانی می‌کنیم.

این مسؤول ضمن خوشامدگویی به آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به وی بیان کرد: امروز استان ما میزبان ریاست قوه مقننه است، مازندران ما مشکلاتی دارد، در بخش کشاورزی،گردشگری و صنعت مشکل داریم، صنایع تبدیلی نداریم کشاورزی گران تمام می‌شود.

وی ادامه داد: ما در زمینه تولیدات باغ و محصولات باغی محصولات خوبی داریم ولی صادرات نداریم؛ استان شمالی کشور در معرض، تهدیداتی همچون معضل پسماند، تخریب منایع طبیعی و جنگل و مسائل زیست محیطی قرار دارد،جنگل‌های هیرکانی نظیر ندارد امروز در معرض آسیب است، مسؤولان باید نگاه ویژه داشته باشند.

محمدی‌لائینی یادآور شد: نسل جوان ما گذشته را ندیده است، نسل میانسال و کهنسال باید تجربه خودش را به این نسل جوان بدهد تا آینده‌ای را نمی‌بیند، بسازد و با تجربه نقایص را برطرف کند همه ما وظیفه داریم تجربیات را به نسل ندید دفاع مقدس منتقل کرده و نسل جدبد را مسیری برای ساخت آینده و تمدن اسلامی قرار بدهیم که شیطان بزرگ و استکبار جهانی از همین می‌ترسند.

وی ادامه داد: همه ما باید به خدا متوسل شویم و در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها در  تهدیدها و فرصت‌ها خدا را نباید فراموش کنیم.

وی با اشاره به آیه ۹۶ سوره اعراف در قرآن کریم، تاکید کرد: در شرایط بحرانی و گرفتاری باید توجه ما به خدا بیشتر باشد، اگر مردم ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، در رحمت و برکات را بر روی زمین بر آن‌ها گشوده می‌شد، اما برخی این راه را نرفتند و به سرنوشت شوم دچار خواهند شد.

محمدی‌لائینی افزود: تنها راه نجات از بحران‌ها تکیه بر خدا است خداوند اهل حمد و ستایش است، علاوه بر آن خدا ولی حمد است به‌معنای اینکه سزاوار ستایش است، همانطور که آتش سزاوار اهل جهنم است.

محمدی‌لائینی ادامه داد: در حقیقت اختیار دست خدا است، چهره معاندان و موافقان امروز کاملا مشخص است، خداوند چهره‌ها را آشکار می‌کند.

وی گفت: ما در مقابل واقعیت‌های انقلاب و دفاع مقدس اعم از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها و افتخارآفرینی وظیفه بازگو کردن داریم، درست است که کار در اصل دست خدا است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.