پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کرونا همدل‌‌ترین اتفاق مردمی را رقم زد/ دلخوشیم در کنار گروه‌های مردمی بی‌منت کار می‌کنیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی|شیوع کرونا مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری را در جامعه رقم زد اما موضوعی که کرونا را از سایر مشکلات و بحران‌ها متمایز کرد این بود که کرونا همه مردم جهان را درگیر کرد به این معنا اگر شاهد بروز حوادثی ازجمله سیل، زلزله و سایر بودیم این مسائل شاید در یک کشور یا یک منطقه بوده اما کرونا همه جهان را مشغول خود کرد.

با وجود این حجم از مشکلات اما مردم ما باز هم نشان دادند کمک به هم‌نوع و مهربانی در وجودشان ریشه دوانده و هیچوقت نمی‌توانند به همنوعان خود بی‌توجه باشند و کمک‌های مومنانه نشان‌دهنده این ادعاست که باوجود اینکه خودشان در رنج و نگرانی بودند اما از فرهنگ کمک به همنوع غافل نشدند.

در چنین شرایطی گروه گروه و دسته دسته مردم و نیروهای جهادی پای کار آمدند و با وجود اینکه باید در قرنطینه می‌ماندند و دردسرهای معاش تمام فکرشان را معطوف به حل مشکلات و مسائلی همنوعان‌شان کرد که به‌نوعی درگیر مشکل شده بودند.

همه گروه‌های جهادی حتی مردم عادی پا به میدان گذاشتند این را همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا که خانه‌ها تبدیل به کارگاه خیاطی شد می‌شد به عینه مشاهده کرد و در این میان هلال احمر و داوطلبان این جمعیت از ابتدای شروع کرونا با انجام اقدامات متعدد برای مقابله با کرونا و کمک به هموطنان نیازمند وارد میدان شدند.

جمعیت هلا‌‌ل‌احمر مازندران همواره پیشرو در امر خدمت‌رسانی است و در حوادث امدادی از سیل گرفته تا زلزله و امروز هم کرونا خدمات خوبی ارائه داده که در این زمینه پای صحبت‌های معین لموکی معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مازندران که ۱۸ سال است تجربه حضور فعال در تمامی حوادث کشوری را داشته در ارتباط با خدمات جمعیت هلال‌احمر طی این ایام نشستیم.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مازندران می‌گوید: حوادث جهان به دو گونه مترقبه و غیرمترقبه بوده که موجب بروز جامعه حادثه دیده و تامین می‌شود اما در موضوع کرونا تفاوتی را همه سیستم‌های جامعه مشاهده کردیم که در مقابل موجب شد برخی به‌عنوان جمعیت آسیب‌دیده درگیر این ویروس شدند و در مقابل نیز جمعیت آسیب‌پذیر را شاهد بودیم.

لموکی اضافه می‌کند: با این حجم از اتفاق در هیچ جای دنیا تاکنون مواجه نشدیم اما موضوع مهم در ارائه خدمت و پاسخگویی به نیازمندی‌ها بوده که به‌طور حتم کمک‌های دولتی پاسخگوی این حجم از نیازها و مشکلات نبود به همین دلیل کمک‌های و بسیج مردمی خیلی زود شکل گرفت به‌طوری‌که مازندران را در حوزه‌های داوطلبی از جمله بحث تب‌سنجی در ورودی‌ها و همچنین بحث ضدعفونی معابر در بین استان‌های کشور به استانی پیشرو تبدیل کرد.

 

وی به اجرای طرح هاتفان امید در استان در ایام نوروزی اشاره کرده و ادامه می‌دهد: در این مدت به مردم تاکید شد در خانه بمانند ولی هیچ پروتکلی نداشتند که در این زمینه در هشت مرکز به بیش از ۴ هزار خانواده حمایت رفتاری، عاطفی و دانش‌افزایی داده شد که منجر به شکل‌گیری پویشی در استان شد که در محلات به‌صورت بومی برگزار شد.

معاون جمعیت هلال‌احمر بیان می‌کند: طی این ایام ۴ هزار و ۴۹۵ نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مازندران ۸۲ هزار و ۶۶۸ کار دواطلبی داشتند و در حوزه‌های مختلفی که جز اولویت‌های اصلی استان حضور فعال داشتند.

لموکی ادامه داد: با توجه به بحث کمبود ماسک و موادضدعفونی جمعیت هلال‌احمر استان در بحث تولید این لوازم ورود پیدا کرد که حدود ۱۹۲ هزار ماسک، ۱۱ هزار و ۵۰۰ دستکش و حدود ۷ هزار پکیج لوازم بهداشتی برای کادر درمانی تولید شد.

وی یادآور می‌شود: ۹ هزار و ۵۸۶ بسته حمایتی از دیگر خدمات جمعیت هلال‌احمر در قالب همای رحمت، دست یار، کمک مومنانه و سایر با ارزش ۲۰ میلیارد ریال و در کنار آن ۲۵هزار و ۳۰ بسته پک بهداشتی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال و ۳هزار و ۱۷۵ ساعت کار داوطلبی در کنار بیش از ۱۲هزار پک بهداشتی به بیماران خاص از دیگر خدمات جمعیت هلال‌احمر مازندران بوده است.

 

معاون جمعیت هلال‌احمر مازندران به اینجای صحبتش که می‌رسد نمی‌داند از کجا شروع کند؛ چرا که مهربانی و کمک جهادگونه آنان که از نزدیک آن را لمس کرده به حدی او را تحت تاثیر قرار داده است همه‌اش برایش خاطره است و اظهار می‌کند: تمام این مدت چهار ماه گذشته دلمان خوش بوده که در کنار گروه‌های مردمی بی‌منت کار می‌کنیم؛ چرا که چنین تجربه‌ای نداشتیم و خیلی هم برای ما مهم بود.

لموکی بیان می‌کند: از دو سال گذشته جدا از شاخص‌های داوطلبی در کشور گروه‌های مردمی با شبکه‌های صنفی را در کنار هم قرار دادیم که با شیوع بحث کرونا این گروه‌ها شکل گرفت که بسیار بااهمیت است.

وی به عنوان هلال‌احمری وظیفه خود را خدمت‌رسانی می‌داند که باید در حوادث در کنار مردم باشد اما برایش این مهم است که در کنار مردم بوده و در کنار مردم به مردم خدمت می‌کرده و این زیبایی کارش بود که واقعا سراز پا نمی‌شناخت.

یادآوری اتفاقات قشنگی که طی این چهار ماه گذشته برایش  رقم خورد که خیلی برایش شیرین و به یاد ماندنی است و دوست دارد همواره آن را بازگو کند تا نکند در گذر خاطرات گرد فراموشی رویش بنشیند البته اطمینان کامل دارد هیچ‌کدام از این خاطرات نه تنها فراموش خواهد شد بلکه همواره از آن بتوان به نیکی یاد کرد.

اینجای صحبت که رسیدیم لموکی ترجیح می‌دهد کمی سکوت کند و عمق مهربانی آن روزها را برایمان به تصویر بکشد؛ روزهایی که انسان‌هایی با نیازمندی کامل تمام وجودشان را می‌گذاشتند تا همنوعانشان در رنج نباشند که از این دست اتفاقات کم نبوده و نیستند و طی این ایام شاید هر روز مشاهده کرده باشیم؛ همین که نخستین روز نوروز همه از کرونا می‌ترسیدند و کرونا ویروسی ناشناخته بود اما شور و شوق خدمت مردم به مردم فوق العاده بوده است.

 

معاون جمعیت هلال‌احمر مازندران اضافه می‌کند: طی  ۱۸ سال گذشته در تمام حوادث کشوری حضور داشتم ولی هیچ وقت مردم را این میزان هماهنگ و همدل ندیدم، در واقع کرونا همدل‌‌ترین اتفاق مردمی را رقم زد و تجربه با هم بودن بی‌نظیری را به یادگار گذاشت.

لموکی صحبت‌های خود را اینگونه پایان می‌دهد؛ درست است البته در این مسیر خیلی از عزیزان‌مان را از دست دادیم اما دلمان برای همدلی‌ها تنگ می‌شود؛ البته درحال حاضر همچنان کمک‌ها ادامه دارد به‌طوری‌که طی روزهای گذشته هزار بسته کمک مومنانه آن هم در هوای گرم جمع‌آوری کرده و به شهرستان‌ها برای توزیع ارسال کردیم.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.