پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کرونا نیمی از کارگاه‌های صنایع دستی مازندران را تعطیل کرد

0

مازندران از نظر فعال بودن رشته های صنایع دستی از استان های ممتاز محسوب می شود زیرا از حدود ۲۰۰ رشته صنایع دستی مصوب معاونت صنایع دستی کشور بیشتر از ۸۰ رشته در این استان تولید می شود.

مازندران دارای ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی ثبت شده که بیش از ۷ هزار نفر آنها به صورت مستمر در تولید این صنعت فعال هستند و سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد ریال درآمد این صنعت در استان است.

یکی از مهم ترین ایام فروش صنایع دستی مازندران فضل نوروز است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا صنایع دستی استان نیز تحت الشعاع این ویروس ناخوانده قرار گرفته است.

تازه ترین گزارش اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران نشان می دهد شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون فعالیت نیمی از کرگاه های صنایع دستی مازندران را به حالت تعطیل درآورده است. 

معاون صنایع دستی مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر از ۹۰ کارگاه صنایع دستی مازندران حدود نیمی از آنها فعالیت خود را متوقف و به حالت تعلیق درآورده اند. 

حسین ایزدی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ فعال صنایع دستی در کارگاه های این صنعت مازندران فعال بودند ، افزود:  تعطیلی کارگاه های مذکور به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی سلامت بوده است که به صورت خود تعطیلی یا با توصیه ما انجام شده است. 

وی اظهار داشت: فعالیت باقی کارگاه‌های صنایع دستی مازندران نیز در حال حاضر با رعایت نکات بهداشتی ادامه خواهد داشت اما تولیدات تا حد زیادی کاهش یافته است. 

معاون صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه تمامی نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی برای عید ۹۹ تعطیل است ، افزود: امیدواریم با فروکش کردن بحران ویروس کرونا در تابستان با برپایی گسترده نمایشگاه جبران کنیم. 

ایزدی همچنین به مشکلات تولیدکنندگان مازندران برای پرداخت اقساط تسهیلات خود اشاره کرد و گفت: بنابر دستور بانک مرکزی صنایع دستی نیز شامل استراحت کرونایی تسهیلات می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به میراث مراجعه کنند.

 وی همچنین در مورد هزینه مواد اولیه و بدهی های صنعتگران به تامین کنندگان مواد اولیه نیز اشاره کرد و گفت: در حال مذاکره با همه آنها برای دریافت فرصت کافی هستیم تا بتوانیم برای صنعتگران زمان فراهم کنیم. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.