پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کرونا رحم ندارد/ هیچ عضوی از بدن مقابل کووید 19 مصونیت ندارد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

دکتر سعید ابروتن متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری، از در امان نبودن اعضای بدن انسان در مقابل بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: در بیماری کرونا، درگیری‌های قلبی چه به صورت سکته قلبی، افت پمپاژ قلب، آریتمی‌های قلبی، وابسته به سن یا جنس خاص نبوده و افراد جوان در این چند ماه اخیر در ارتباط با این ویروس دچار بیماری شده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ عضوی از بدن در مقابل ویروس کووید 19مصونیت ندارد، اظهار کرد: افراد مبتلا ممکن است بدون علامت، علائم خفیف، یا بد حالی باشند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ویروس کرونا تظاهرات بالینی متغیری بر روی قلب دارد، اظهار کرد: درگیری قلبی همانند سکته قلبی، میوکاردیت (التهاب عضله قلب)، درگیری سیستم هدایتی قلب (مربوط به ضربان‌ساز قلب) و آریتمی‌های قلبی است‌.

متخصص قلب و عروق، فلوشیپ پیس میکرواریتمی‌های قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه سکته قلبی مربوط به افزایش انعقادپذیری در عروق است، گفت: میوکاردیت یا التهاب عضله قلب باعث کاهش پمپاژ قلب و به دنبال آن افت کارکرد تمام اعضای بدن می‌شود.

وی ادامه داد: در آریتمی‌های قلبی که بیشتر با اختلال سیستم ضربان‌سازی قلب تظاهر پیدا می‌کند در بعضی اوقات نیاز اورژانسی به تعبیه پیس میکر (باطری قلب) در بیماران می‌شود که یک مورد از این نوع بیمار در حال حاظر با تعبیه باطری موقت در بیمارستان روحانی بابل بستری است.

ابروتن تصریح کرد: با توجه به نداشتن پروتکل درمانی مشخص و موثر در تمام دنیا بهترین اقدام رعایت توصیه‌های بهداشتی شامل زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده علائمی همچون درد قفسه سینه، تنگی نفس، سبکی‌سر، سرگیجه، ضعف و بی‌حالی شدید، تپش قلب، به پزشک مراجعه کنند.

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.