پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کتاب حماسه تاریخی آمل چاپ می‌شود

0

سردار عبدالله ملکی روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت حماسه تاریخی ۶ بهمن آمل که در ساری برگزار شد، افزود: کارشناسان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای جمع اوری اطلاعات مورد نیاز برای نگارش این کتاب از بزرگان و راویان این حادثه در استان های شمالی کشور استفاده کردند .

وی ادامه داد : این کتاب که با عنوان ” کارنامه جنگ جنگل و حماسه تاریخی آمل ” نامگذاری شده است به مسائل مربوط به حوادث تاریخی شمال کشور از سال ۱۳۵۹ تا آبان ۱۳۶۳ می پردازد .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت که ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ بزرگترین واکنش مقابله با ضد انقلابیون در شهر آمل رخ داد که منجر به ۱۰ ساعت مقاومت مردمی در مقابل منافقان شد.

وی با اشاره به اینکه از اول تا هفتم بهمن امسال بیش از ۲۰۰ برنامه بزرگداشت حماسه تاریخی آمل در مازندران برگزار می شود و افزود : هر چقدر همایش و سمینار در این رابطه برگزار بکنیم بیان این حادثه تاریخی تنها برای همان لحظات می ماند.

سردار ملکی تاکید کرد : برای ماندگاری این حماسه تاریخی در جامعه ، ایجاد موزه مشاهیر و حماسه آمل را کلید زدیم که بدلیل قرار داشتن زمین موردنظر در حریم رودخانه این پروژه معطل باقی مانده است .

وی ابراز امیدواری کرد که مسولان شهرستان آمل برای ایجاد این موزه همراهی بکنند .

مدیر کل حفظ ارزشهای دفاع مقدس مازندران از ساخت مستند با عنوان ” سی و ششمین روز زمستان ” با موضوع معرفی حماسه آمل اشاره کرد و گفت : در حال پیگیری هستیم تا فیلم سینمایی با موضوع این حادثه ساخته شود تا فرهنگ مقاومت مردمی بدین طریق به جامعه معرفی شود .

در ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل با ساخت هزار سنگر در مقابل منافقان ایستادند و از شهر دفاع کردند .

در این حادثه ۴۱ نفر شهید شدند و یکصد نفر از شهروندان آمل مجروح شدند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.